Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  58
Side 10 av 10 FørstFørst ... 8 9 10
Viser resultater 226 til 237 av 237

Tråd: Bygge etter BSRT-oppsettet, B230Turbo med 7,2:1 - 7,99:1 komp

  1. #226

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Venter nå i spenning på Kina Garrett T3 trim 60 turbo og kakplatene som skal passe GBC35-700 turbo og den andre skal dreies til den passer T3 Trim 60 turbo. Hadde vært veldig hyggelig om disse bakplatene passer GBC35-700 ved første forsøk.

  2. #227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.486
    Antall takk

    Standard

    GBC35-700 turboen er glidelagret og har tradisjonelt glidelagret lagerhus oppgradert med 360 graders thrust lager.

    Etter godkjenning må T3 Trim 60 bakplaten dreies opp til å ta GBC35-700 kompressorhjulet og så må den monteres på GBC35-700 lagerhuset sammen med den maskinerte TO4Z bakplaten og GBC35-700 kompressorkåpen i sin opprinnelige utförelse.

  3. #228

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    GBC35-700 turboen er glidelagret og har tradisjonelt glidelagret lagerhus oppgradert med 360 graders thrust lager.

    Etter godkjenning må T3 Trim 60 bakplaten dreies opp til å ta GBC35-700 kompressorhjulet og så må den monteres på GBC35-700 lagerhuset sammen med den maskinerte TO4Z bakplaten og GBC35-700 kompressorkåpen i sin opprinnelige utförelse.
    Nå forstår jeg akkurat hva du mener.
    Som tidligere nevnt så er jeg ikke noe bra på turbo.
    Men nå har jeg lest setning for setning i innlegget ditt. Å tenk meg nøye om. Så gikk det opp et lys for meg til slutt. Jeg leser og ser på videoer om turbo hver eneste dag. Dette skal jeg bli mye bedre på.
    Sist endret av Rudi; 23/08/24 kl 15:06

  4. #229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.486
    Antall takk

    Standard

    Den er god.
    Det er alltid utfordrende å ta en idè ut av ett hode og forsöke å få den nöyaktig samme oppfattelsen inn i ett annet hode, spesielt med turboer og turbosjapper.

    Fin innstilling. Turbokompetanse er ett modningsfag så det krever jevn og god innsats over lang, lang tid.
    Jeg gjör det samme og har lärt nye ting denne uken også.

    Alle bökene som omhandler "Turbochargers" eller "Turbocharging" i en eller annen form som er å få tak i på Amazon.com er en begynnelse.

    https://www.amazon.com/s?k=book+turb...ref=nb_sb_noss
    Sist endret av Batland; 23/08/24 kl 16:28

  5. Takk Rudi, Bergstaden takket for denne posten
  6. #230
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.486
    Antall takk

    Standard

    Her noe jeg anbefaler at alle som skal bygge rødmotor etter BSRT - oppskriften, VURDERER å kjøpe og montere.

    https://folkraceshop.se/aggregataxel...xel-volvo-b230

    Å ikke klargjøre motoren for bruk med blokkmontert fordeler er en tabbe.
    Sist endret av Batland; 24/08/24 kl 12:27

  7. Takk Bergstaden, Rudi takket for denne posten
  8. #231

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som vet hvordan det har gått med Amcar,s forslag til å redusere kravet om syklustest?

    Statens vegvesen har nå, etter ønske fra AMCAR, publisert en høring der det foreslås at biler eldre enn 30 år, regnet fra 1. gangs registrering uansett hvor i verden, fritas fra kravet om syklustest som inntrer når avgassystemet påvirkes av ombygging. Hvordan hat dette gått?

  9. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Moss
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Er det noen som vet hvordan det har gått med Amcar,s forslag til å redusere kravet om syklustest?

    Statens vegvesen har nå, etter ønske fra AMCAR, publisert en høring der det foreslås at biler eldre enn 30 år, regnet fra 1. gangs registrering uansett hvor i verden, fritas fra kravet om syklustest som inntrer når avgassystemet påvirkes av ombygging. Hvordan hat dette gått?
    Siste jeg hørte er at det egentlig bare står om tid, at det må gjennom papirmølla men SVV sine representanter virker positive til forslaget. Så når det kommer til dette er det nok bare å smøre med tålmodighet, jeg vil tro det slås fast ila året.

  10. Takk Bergstaden takket for denne posten
  11. #233

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JK95 Vis post
    Siste jeg hørte er at det egentlig bare står om tid, at det må gjennom papirmølla men SVV sine representanter virker positive til forslaget. Så når det kommer til dette er det nok bare å smøre med tålmodighet, jeg vil tro det slås fast ila året.
    OKTOBER SÅ TRER DET I KRAFT. JIPPI!
    Har det skriftlig men får f ikke lasta opp beviset.

  12. #234

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg passet på å bestille da det var 35% rabatt nå i helgen hos Speeding.no.
    Wiseco Stempler Volvo 740/940 B230 (96,25mm)
    H-Profil råde Volvo B230 152mm
    ARP2000 Råde bolter 3/8x1,6
    Wiseco Heavy duty Piston Pin 23 X 63.50 X 4.57mm wall(9310)
    8.2:1 Kompresjonsforhold så da kommer jeg gått under 7.99 i Kompresjonsforhold når avgassen på toppen blir portet.
    Med dette oppsettet så holder motor for minst 800 HK.
    Sist endret av Rudi; 02/09/24 kl 06:26

  13. Takk Riff, hilmar, Bergstaden takket for denne posten
  14. #235

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Batland innboksen din er full. Ser ikke ut som det blir noen bakplater til meg fra den Engelske nettsiden.

  15. #236

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg mottatt bestillingen på bakplater til Turbo. Det var feil på nettsiden deres, det vil si den var ikke oppdatert.

  16. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.486
    Antall takk

    Standard

    Som du tydelig opplever:
    "Hvis det var enkelt hadde alle hatt gode resultater." ( i motsetning til det man ofte ser. )

    Kan også quote Thomas Hauge som kjører dragracing i STSS klassen; "Dedikasjon er slitsomt."

    Ser at stemplene er oppgitt til både 8,2:1 og 8,7:1 i kompresjonsforhold på siden til speeding,
    https://www.speeding.no/p/modellspes...jAuMzk1MDYxOTE.

    men dreier man 14 ccm dish i en motor som gir 10,3:1 i kompresjonsforhold med flate stempler, så ender man opp med 8,6:1.
    Sist endret av Batland; I går kl 23:58

Side 10 av 10 FørstFørst ... 8 9 10

Lignende tråder

  1. Bergen StreetRacing Team, BSRT-oppsettet, B230Turbo.
    By Batland in forum Motor og gir
    Svar: 72
    Siste post: 12/02/24, 20:32
  2. ca hk på dette oppsettet?
    By hovve93 in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 21/09/12, 16:29
  3. btr eller dyser? problem etter turbo bygge!
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/05/12, 11:06
  4. Svar: 14
    Siste post: 04/03/12, 10:40
  5. 558 dyser til dette oppsettet?
    By cosse in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 01/03/12, 15:31

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •