Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  58
Side 9 av 10 FørstFørst ... 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 235

Tråd: Bygge etter BSRT-oppsettet, B230Turbo med 7,2:1 - 7,99:1 komp

  1. #201
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Da har de misforstått ja.
    Det blir nok noen vendinger før de oppfatter poenger ja. Bare se hvor mange poster det er i denne tråden.

  2. #202

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Hee he. Ja det blir sånn noen ganger. Kommunikasjon er det vankliste som er, sånn er det bare.
    Batland det er fullt i innboksen din.

  3. #203

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Da er det sendt et enkelt og greit svar på eposten fra Turbo Lab.
    Håper han skjønner hva det er som skal gjøres denne gangen. Oppdatering kommer. Ny epost til SL turbo er også på gang. SL turbo er kontaktet på nytt. Da er det bare å krysse fingre og tær.
    Sist endret av Rudi; 07/08/24 kl 20:34

  4. #204

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Foreløpig ikke hørt noe fra Turbo Lab America eller SL turbo. Så har kontaktet Custom Turbo Rebuilding Inc og Comp Turbo. Tok litt tid før Turbo lab America svare sist, så har forsatt håpet der.

  5. #205

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Svar fra SL turbo:

    Hej,

    Ja avböjer att bygga en sådan turbo då det inte är möjligt att anpassa dom båda aggregatet till varandra

    //SL

    Jeg pleier å bruke ordtaket, alt er mulig.
    Det ordtaket kom på første mail fra Turbo Lab America også.
    Venter fortsatt svar fra Turbo Lab America.
    Skal jeg svare SL turbo å spørre hvorfor det ikke går å bygge en slik custom turbo? Eller er dem ikke interessert når jeg får er sånn svar Mån tru?
    Sist endret av Rudi; 09/08/24 kl 16:51

  6. #206
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Dette er jo som å innhente anbud og SL-turbo ønsker ikke å delta på dette. Ett ærlig spørsmål og ett ærlig svar.
    Han KAN nok, men ønsker å la være.

    Dette er ikke uvanlig. En bekjent har spurt div. turbosjapper om å bygge de samme turboene som han kjører med og får til svar at det ikke er mulig.

    Når man bruker Garrett sin boost advicer, så får man opp røde bokstavar og advarsler om at sånn og sånn ikke er mulig.
    Akkurat.
    Sist endret av Batland; 09/08/24 kl 17:45

  7. #207

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette er jo som å innhente anbud og SL-turbo ønsker ikke å delta på dette. Ett ærlig spørsmål og ett ærlig svar.
    Han KAN nok, men ønsker å la være.

    Dette er ikke uvanlig. En bekjent har spurt div. turbosjapper om å bygge de samme turboene som han kjører med og får til svar at det ikke er mulig.

    Når man bruker Garrett sin boost advicer, så får man opp røde bokstavar og advarsler om at sånn og sånn ikke er mulig.
    Akkurat.
    Jeg får vente å se hva jeg får av svar fra Turbo Lab og di 2 andre turbo bygger shopp. Å eventuelt Google litt mer om det finnes noen andre som biter på kroken. Det må da være litt moro for firma som kan dette å få en real utfordring i blant.

  8. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2016
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Her er noen andre som kanskje kan utføre jobben også.
    https://www.facebook.com/RoseRageTurbos
    https://www.facebook.com/speedshopterstege
    https://www.facebook.com/EvergreenTurbo

    Sent from my Pixel 8 using Tapatalk

  9. Takk Rudi, Batland takket for denne posten
  10. #209

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Schoopp Vis post
    Her er noen andre som kanskje kan utføre jobben også.
    https://www.facebook.com/RoseRageTurbos
    https://www.facebook.com/speedshopterstege
    https://www.facebook.com/EvergreenTurbo

    Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
    Takker og bukker. Jeg er veldig takknemlig for alle som engasjerer seg. Da skal vi se at denne custom turbo utfordringen løser seg. Jeg kontakter dem fortløpende så fort jeg har kommet meg hjem.

  11. #210

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Jeg har skjønt det er mange som følger med på denne tråden så da får jeg oppdatere dere litt. Fått nytt svar fra Turbo Lab.
    Han linker til en GTX 35 Compressor housing with a billet wheel upgrade.

    I think this the closest thing we have.
    We don’t have anything housings with a small compressor wheel. But it’s pretty comparable in size. You will need a to4z plate though. I think the compressor wheel needs to be a 5mm superback.

    Så nå begynner det å nærme seg hva som er tenkt med custom turbo. Tror ikke det er så lett å få tak I kompressorhus til Garrett GBC35-700, da den er relativt ny.
    Men tenker at hvis for eksempel han på Turbo lab kontakter Garrett så er det vel en mulighet.
    https://421b62.myshopify.com/product...led-oct2_13-51

    Blei litt feil detta. Den linken til GTX35 turbo skulle vært først å så forklaringen til Turbo lab .
    Sist endret av Rudi; 10/08/24 kl 15:54

  12. #211
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Det virker ikke som de helt får tak i hva som er poenget, så du kan vurdere å dra til med noen delenr. for å se om det hjelper.

    Hvis du vil kjøpe en hel turbo av dem så trenger den følgende kombinasjon.

    1. En Garrett T3 Trim 60 / TBO350 CHRA med tilhørende tag / merkelapp. 409853-0089 (409853-5089S)
    2. Ett T3 A/R0.63 IWG turbinhus. 430584-0013
    3. En GBC35-700 compressorkåpe som er maskinert og sleeved til å passe T3 Trim 60 CHRA. "Like T51R mod."
    4- En Custom adapter plate til å sette GBC35-700 kompressor kåpen på CHRA.
    5. En Garrett 430099-0034 actuator.

    https://www.google.com/search?q=t51r...Fs81_nazc,st:0
    Sist endret av Batland; 10/08/24 kl 17:10

  13. #212

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det virker ikke som de helt får tak i hva som er poenget, så du kan vurdere å dra til med noen delenr. for å se om det hjelper.

    Hvis du vil kjøpe en hel turbo av dem så trenger den følgende kombinasjon.

    1. En Garrett T3 Trim 60 / TBO350 CHRA med tilhørende tag / merkelapp. 409853-0089 (409853-5089S)
    2. Ett T3 A/R0.63 IWG turbinhus. 430584-0013
    3. En GBC35-700 compressorkåpe som er maskinert og sleeved til å passe T3 Trim 60 CHRA. "Like T51R mod."
    4- En Custom adapter plate til å sette GBC35-700 kompressor kåpen på CHRA.
    5. En Garrett 430099-0034 actuator.

    https://www.google.com/search?q=t51r...Fs81_nazc,st:0
    Turbo Lab har blitt kontaktet på nytt denne gangen med delenummer osv takket være Batland. Venter i spenning på svar

  14. #213

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Nå begynner endelig Turbo lab å forstå poenget med denn custom turbo. Her er svaret jeg nå har fått fra Turbo Lab America :

    The Garrett T3 Trim 60 / TBO350 and the GBC35-700 use the same bearing. The only different is the compressor plate. I think it uses a to4z compressor plate. I can t51r mod the cover we have or a cover you provide. I can’t get an exact Compressor housing that goes on the gbc35 turbo.

  15. #214

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Jeg har sittet på stranden i streikende solskinn i hele dag å klaret da å lese feil i mail svaret fra Turbo Lab. Trodde han skrev at han kunne skaffe en kompressorkåpe som passet Eksakt med Garrett GBC35-700, men ser nå at han skriver at han ikke har en eksakt lik kompressorkåpe som passer GBC35-700. Så da blir spørsmålet hva mener han med det, kan han ha en kompressorkåpe som passer men ikke er helt lik GBC35-700?

  16. #215

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Jeg kontakter Garrett USA å sier jeg trenger et GBC35-700 kompressorhousing til min Garrett GBC35-700 turbo. Så får vi se hva dem sier.

  17. Takk Batland takket for denne posten
  18. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Da krysser jeg fingrene for at det kan la seg ordne.

  19. #217

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da krysser jeg fingrene for at det kan la seg ordne.
    Ja tror vi må krysse både fingre å tærne. Hee he.

  20. #218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Alt dette lar seg ordne. Som alltid handler det nesten utelukkende om penger.

  21. Takk Rudi takket for denne posten
  22. #219

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Alt dette lar seg ordne. Som alltid handler det nesten utelukkende om penger.
    Ja, sant det. Men har fortsatt godt med tid, så forsøker å få det til uten å sprenge budsjettet. Men jeg er ikke der at jeg forsøker å finne brukte deler til custom turbo. Men jeg må nesten forsøke å få tak I en Garrett GBC35-700 kompressorkåpe, jeg kjøper ikke en Garrett GBC35-700 Supercore til. Vi får ha litt tålmodighet å satse på at det ordner seg, jeg er veldig på det at den skal være helt riktig, helst ikke noe lignende, veldig greit at alt er helt på stell i forhold til godkjenning og eventuelle kontroller langs veien,. Da MÅ dette se likt ut føler jeg. Ved kjøp av nok en Garrett GBC35-700 Supercore så tror jeg budsjettet sprenger, jeg vet ikke hva denne Custom turbo kommer til å koste til slutt, men har jo en sånn ca formening. Kanskje custom turbon kan gi glede til andre her inne som ønsker å få godkjent tilsvarende.
    Jeg venter i spenning på et par, 3 svar på forespørselen om det er å få tak I.
    Sist endret av Rudi; 12/08/24 kl 17:34

  23. #220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Nei, å kjøpe enda en Supercore er galskap.

    Det eneste du egentlig trenger er 2 stk. identiske kompressorkåper og en slik GT-style adapter ring for montering av stor kompressorkåpe på T3 Trim 60 turboen.

  24. #221

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei, å kjøpe enda en Supercore er galskap.

    Det eneste du egentlig trenger er 2 stk. identiske kompressorkåper og en slik GT-style adapter ring for montering av stor kompressorkåpe på T3 Trim 60 turboen.
    Ja galskap. Jeg bare begynte å se litt mørkt på dette med custom turbo, ikke det at det ikke kommer til å la seg gjøre, men at det kom til å bli dyrt, veldig dyrt. Men nå har du fått meg på andre tanker så takker for det.

  25. #222

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering. Nå begynner det endelig å gå riktig vei med bygge av custom turbo til godkjenning. For å kunne bruke Garrett GBC35-700 turbo jeg har kjøpt. Jeg har nå bestilt 2 bakplter til Turbo som i følge Turbo lab skal passe på GBC35-700 turboen. Jeg skal demontere kompressorkåpen og sjekke at bakplaten som er bestilt faktisk passer GBC35-700 turbo.Planen videre er å dreie ned en av disse bakplatene til å passe godkjennings turbo T3 trim 60. Jeg har tilgang på dreibenk og har endel erfaring med dreiing, så med hjelp fra Batland så skal jeg klare å få dreid en bakplate som passer eksakt til T3 trim 60 turbo.
    Det skal mest sannsynlig brukes epoxy å legge inn i innløpet til GBC35-700 kompressorkåpen når bilen skal godkjennes med custom T3 Trim60 turboen. Denne geniale idé er det Batland som står for.
    Oppdatering med mer informasjon kommer.
    Sist endret av Rudi; 15/08/24 kl 11:06

  26. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Epoxyløsningen er hentet herfra.
    Holder det i innsugskanalene til racingmotorer, så holder det i innsuget til en turbo.





    Her målene på T3 platen.


  27. Takk Rudi takket for denne posten
  28. #224

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Batland innboksen din er full.

  29. #225

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Da går det veien med T3 trim 60 custom godkjenningsturbo.
    Jeg har nå bestilt en Garrett T3 trim 60 turbo kopi fra Kina. Turbo skal kun brukes til godkjennings formål så ikke noe fare med Kina kvalitet.

Side 9 av 10 FørstFørst ... 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bergen StreetRacing Team, BSRT-oppsettet, B230Turbo.
    By Batland in forum Motor og gir
    Svar: 72
    Siste post: 12/02/24, 20:32
  2. ca hk på dette oppsettet?
    By hovve93 in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 21/09/12, 16:29
  3. btr eller dyser? problem etter turbo bygge!
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/05/12, 11:06
  4. Svar: 14
    Siste post: 04/03/12, 10:40
  5. 558 dyser til dette oppsettet?
    By cosse in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 01/03/12, 15:31

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •