Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  58
Side 8 av 10 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 235

Tråd: Bygge etter BSRT-oppsettet, B230Turbo med 7,2:1 - 7,99:1 komp

  1. #176
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Det svaret blir interessant.

    Javisst, det er det flere som har klart. I praksis er kravet at bilen ikke var levert med lambdasonde og katalysator originalt.
    Videre går biltilsynet i frø hvis du søker om å få godkjent en motor du har bygget selv. De er mildere hvis du sier at du foreta ett motorbytte og vil kjøpe deg en Volvomotor, eller har funnet fatt i en som har den aktuelle toppeffekten.
    Sist endret av Batland; 04/08/24 kl 18:14

  2. #177

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Takk. Da veit jeg det.

  3. #178

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Svaret fra Turbo lab blir interessant ja det er helt klart.
    Jeg må ta denne teksten fra deg i tidligere post å redigere. Så tenker jeg vi får et fornuftig svar.

    Nøyaktig det samme kan gjøre dersom du velger deg en T3Trim 60 turbo i stedet for 320 hp turboen. Fordelen med T3Trim 60 turboen er den tydelige merkingen som står på bakplaten til kompressordelen som vist tidligere.
    Ser du på bilder av GBC35-700 turboen her: https://www.garrettmotion.com/racing...bc35-700-58mm/
    så ser du at lagerdelen til GBC35-700 er helt lik til T3Trim60 turboen. Det man da gjør er at man tar den originale GBC35-700 bakplaten og så dreier man ut senteret i identiske dimmensjoner til T3 trim60 kompressorkåpen slik at T3 bakplaten passer inni.
    Da blir resultatet en ny 2-delt bakplate hvor den innerste delen er T3Trim60 med tilhørende merking og en ytterring som passer GBC35-700 kompressorkåpen helt perfekt. Hvem som utfører arbeidet er opp til deg å bestemme.
    Dette er nok den beste løsningen da det er massevis av lenker til T3trim60 turboer på nettet som sier at T3Trim60 turboen har ett effektpotensiale på 250 - 300 hp.
    Merkingen på 320hp turboen og andre GT turboer er ikke like gode og like gunstige og lagerhuset er mindre og ser helt annerledes ut.
    T3Trim 60 og GBC35-770 er nok den mest gunstige kombinasjonen av turboer her.
    Etter godkjenning dreies denne 2-delte bakplaten opp for å passe GBC35-700 kompressorhjulet i stedet for det orginale T3Trim60 kompressorhjulet og så flyttes denne 2-delte bakplaten over på GBC35-700 turboen for endelig installasjon.
    Turbolab kan kanske gjøre gjøre alt i "én smell" slik at etter godkjenning er det bare å ta av turboen, så ta av turbinhus og kompressorkåpe, løsne mutteren, trekke av T3 kompressorhjul og trekker ut T3 turbinaksling og så tre inn GBC35-700 turbinaksling, tre på GBC35-700 kompressorhjulet, skru til mutteren, sette på kompressorkåpe og turbinhus og vipps ferdig.

    Føler på meg at her må jeg ordlegge meg så riktig jeg bare klarer når jeg kontakter Turbo lab så han skjønner poenget å, blir dermed mest sannsynlig interessert.

  4. #179
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2016
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Her et annet hus som også kan muligens kan tilpasses. https://www.ebay.com/itm/20433941570...mis&media=COPY

    Sent from my Pixel 8 using Tapatalk

  5. #180

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Schoopp Vis post
    Her et annet hus som også kan muligens kan tilpasses. https://www.ebay.com/itm/20433941570...mis&media=COPY

    Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
    Takker og bukker.

  6. #181

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Hva kalles platen som identifiserer turbo CHRA?

    Her er et forslag til hvordan jeg starter E-post til Turbo lab.

    Build a custom turbo from a Garrett T3 trim 60 turbo, at least the plate on the CHRA says it's a T3 trim 60 turbo. But in reality there is one
    Garrett GBC35-700 turbo. Is there a possible modification of the T3 60 trim turbo? The turbo is for off road use only!
    Hva synes dere om den starten på mail til Turbo lab USA?
    Alle forslag tas mot med stor takknemlighet.
    Trenger en kreativ start på mail for å fange Turbo lab,s oppmerksomhet å at han ser en utfordring. Tror han liker å bli utfordret.
    Sist endret av Rudi; 04/08/24 kl 19:35

  7. #182

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sovna på sofaen. Sender mail i morgen.
    Sist endret av Rudi; 05/08/24 kl 06:05

  8. #183

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Jeg kontakter ikke Turbo lab USA før jeg har klart å lage et fint utkast av hva som bør skrives. Det er viktig at jeg ordlegger meg riktig, da jeg tror jeg kun har en sjanse til å vekke Turbo lab oppmerksomhet. Jeg har litt dysleksi så ikke så veldig lett. Men siden jeg har det så har jeg også program på pc som hjelper meg med riktig staving osv. Jeg deler tilfeldigvis kontor med min gamle sjef på jobben. Han er av samme typen som oss her inne, han må ha fart i livet sitt. Så håper kanskje han har tid til å hjelpe meg litt. Han er nesten like god som deg Batland, snill og tålmodig.

  9. #184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Hva kalles platen som identifiserer turbo CHRA?
    Her en beskrivelse:
    All turbochargers must have an identification tag or nameplate secured to the outer casing of the turbocharger.
    It is preferable if you can offer us the make.....

  10. #185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Jeg kontakter ikke Turbo lab USA før jeg har klart å lage et fint utkast av hva som bør skrives. Det er viktig at jeg ordlegger meg riktig, da jeg tror jeg kun har en sjanse til å vekke Turbo lab oppmerksomhet. Jeg har litt dysleksi så ikke så veldig lett. Men siden jeg har det så har jeg også program på pc som hjelper meg med riktig staving osv. Jeg deler tilfeldigvis kontor med min gamle sjef på jobben. Han er av samme typen som oss her inne, han må ha fart i livet sitt. Så håper kanskje han har tid til å hjelpe meg litt. Han er nesten like god som deg Batland, snill og tålmodig.
    God kundeservice er bør alltid prioriteres høyt.

  11. #186

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Da er første utkastet av mail til Turbo lab klart å det ser veldig bra ut. Men jeg står litt fast med denne teksten her:
    Etter godkjenning dreies denne 2-delte bakplaten opp for å passe GBC35-700 kompressorhjulet i stedet for det orginale T3Trim60 kompressorhjulet og så flyttes denne 2-delte bakplaten over på GBC35-700 turboen for endelig installasjon.
    Turbolab kan kanske gjøre gjøre alt i "én smell"
    Hva er det Turbo lab kanskje kan gjøre i en smell? Noe med bakplaten?

  12. #187

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Her er første utkastet av tekst til Turbo lab.
    Noen få justeringer å det meste er klart bortsett fra som nevnt ovenfor, hva jeg skal avslutte med.

    Build a custom turbo for off road use only. From a Garrett T3 trim 60 turbo to a Garrett GBC35-700 at least the metal label patch on the back plate on the T3 trim 60 turbo says so. But in reality there is a
    Garrett GBC35-700 turbo. A Garrett T3 trim 60 turbo with Garrett GBC35-700 compressor housing.
    Using the original Garrett GBC35-700 back plate, using a lathe machine and machining out the center to identical dimensions as the T3 trim 60
    compressor housing, so that the T3 backplate fits into this backplate.
    Then we get a new 2-part back plate where the inner part is T3 Trim 60 with associated markings and an outer ring that fits the GBC35-700 compressor housing perfectly. I use a turbo heat shield on the compressor housing, so it doesn't look like it's a GBC35-700 compressor housing.

  13. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Da er første utkastet av mail til Turbo lab klart å det ser veldig bra ut. Men jeg står litt fast med denne teksten her:
    Etter godkjenning dreies denne 2-delte bakplaten opp for å passe GBC35-700 kompressorhjulet i stedet for det orginale T3Trim60 kompressorhjulet og så flyttes denne 2-delte bakplaten over på GBC35-700 turboen for endelig installasjon.
    Turbolab kan kanske gjøre gjøre alt i "én smell"
    Hva er det Turbo lab kanskje kan gjøre i en smell? Noe med bakplaten?
    Ja det er riktig.
    T3 bakplaten dreies opp slik at det store kompressorhjulet passer. Dette er selvsagt ikke optimalt for T3 kompresorhjulet, men det betyr ikke noe i praksis.

  14. #189

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Takk Batland, det var akkurat det jeg tenkte meg. Dreie bakplaten klar for GBC35-700 turbo komressorhjulet med en gang. Trenger bare noen få justeringer på første utkast av Mail og legge til det som du kom med nå Batland. Blir ferdig i kveld håper jeg. Den skal bli bra den mailen her til Turbo lab
    Sist endret av Rudi; 05/08/24 kl 12:09

  15. #190

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Batland fikk du privat fra meg?

  16. #191

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Utkast av mail Turbo lab.

    Professional help to build a custom turbo for off road use only. From a Garrett T3 trim 60 turbo to a Garrett GBC35-700 at least the metal label patch on the back plate on the T3 trim 60 turbo says so. But in reality there is a
    Garrett GBC35-700 turbo. What I need professional help with is to take a Garrett T3 trim 60 turbo and fit a Garrett GBC35-700 compressor housing on it. I hide that it is a GBC35-700 house by using a heat shield over the house.
    Using the original Garrett GBC35-700 back plate, using a lathe machine and machining out the center to identical dimensions as the T3 trim 60
    compressor housing, so that the T3 backplate fits into this backplate.
    Then we get a new 2-part back plate where the inner part is T3 Trim 60 with associated markings and an outer ring that fits the GBC35-700 compressor housing perfectly. The best would have been if you could use, for example, a lathe machine and machined
    this new backplate up to fit the GBC35-700 compressor wheel instead of the original T3Trim60 compressor wheel.
    Do you have the opportunity to do so?
    I know it's not optimal for the T3 trim 60 compressor wheel, but the custom turbo will hardly be used until I then move this 2-piece backplate onto my original GBC35-700 turbo for final installation. What I then do in conclusion is to
    remove turbine housing and compressor housing and then dismantle T3 compressor wheel and remove T3 turbine shaft and then install GBC35-700 turbine shaft, install GBC35-700 compressor wheel, mount on compressor housing and turbine housing from GBC35-700 turbo. Then I got a GBC35-700 turbo on my engine, which basically looked like a Garrett T3 trim 60 turbo and all parties are satisfied.

    SER NÅ AT DET BLE LITT FEIL.
    Sist endret av Rudi; 05/08/24 kl 14:08

  17. #192
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Batland fikk du privat fra meg?
    Det gjorde jeg.

  18. #193
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Utkast av mail Turbo lab.

    Professional help to build a custom turbo for off road use only. From a Garrett T3 trim 60 turbo to a Garrett GBC35-700 at least the metal label patch on the back plate on the T3 trim 60 turbo says so. But in reality there is a
    Garrett GBC35-700 turbo. What I need professional help with is to take a Garrett T3 trim 60 turbo and fit a Garrett GBC35-700 compressor housing on it. I hide that it is a GBC35-700 house by using a heat shield over the house.
    Using the original Garrett GBC35-700 back plate, using a lathe machine and machining out the center to identical dimensions as the T3 trim 60
    compressor housing, so that the T3 backplate fits into this backplate.
    Then we get a new 2-part back plate where the inner part is T3 Trim 60 with associated markings and an outer ring that fits the GBC35-700 compressor housing perfectly. The best would have been if you could use, for example, a lathe machine and machined
    this new backplate up to fit the GBC35-700 compressor wheel instead of the original T3Trim60 compressor wheel.
    Do you have the opportunity to do so?
    I know it's not optimal for the T3 trim 60 compressor wheel, but the custom turbo will hardly be used until I then move this 2-piece backplate onto my original GBC35-700 turbo for final installation. What I then do in conclusion is to
    remove turbine housing and compressor housing and then dismantle T3 compressor wheel and remove T3 turbine shaft and then install GBC35-700 turbine shaft, install GBC35-700 compressor wheel, mount on compressor housing and turbine housing from GBC35-700 turbo. Then I got a GBC35-700 turbo on my engine, which basically looked like a Garrett T3 trim 60 turbo and all parties are satisfied.

    SER NÅ AT DET BLE LITT FEIL.
    Det blir nok noe forvirrende med "off road use only" fordi det da ikke er noen grunn til å gjøre disse modifiseringene.
    Hovedpoenget er jo å få bilen gjennom tilsvarende som amerkansje DMW.

  19. #194

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Det er helt riktig observert. Nå er Mail sendt uten off road use. og har kuttet ut andre unødvendige ting som dreibenk osv, han vet jo hva han skal bruke osv.
    Sist endret av Rudi; 05/08/24 kl 16:45

  20. #195

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Venter i spenning på mail fra Turbo Lab America på svar om bygge av custom turbo.

  21. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Det er du ikke alene om.
    I første omgang tenker de nok WTF?

  22. #197

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er du ikke alene om.
    I første omgang tenker de nok WTF?
    Hehehehe! Ja det gjør dem nok til di for lest den et par 3 ganger å skjønner greia.

  23. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Vi krysser fingre, men går det ikke så er plan B allerede på plass.

    Exciting. It is possible to do a lot of special things for the B230, we can convert with billet compressor wheels and build with Group A design, etc.
    As well as we can also write like the original turbo but build more fun so to speak.

  24. #199

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Vi krysser fingre, men går det ikke så er plan B allerede på plass.
    Fantastisk Batland. Takker nok en gang. Jeg har kontaktet Turbo lab på Messenger i dag å den meldingen er lest men intet svar foreløpig. Tror jeg rett å slett er for dårlig til å kommunisere. Å Batland boksen din på private meldinger er full. Så må slette noe for å motta nye.

  25. #200

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Nå fikk jeg akkurat svar på mail til Turbo lab America.
    Di har nok missforstått litt,
    Her er mailen fra dem:
    The turbo upgrade is basically a gtx3076r. We have the compressor wheel for that. I don’t have a .70 compressor housing here though.

    Sent from my iPhone
    Jeg sender et svar til dem i løpet av kvelden. Kom gjerne med innspill om hva jeg bør få med i svaret jeg sender på mail til Turbo lab I kveld, er dårlig på å ordlegge meg riktig.

Side 8 av 10 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bergen StreetRacing Team, BSRT-oppsettet, B230Turbo.
    By Batland in forum Motor og gir
    Svar: 72
    Siste post: 12/02/24, 20:32
  2. ca hk på dette oppsettet?
    By hovve93 in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 21/09/12, 16:29
  3. btr eller dyser? problem etter turbo bygge!
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/05/12, 11:06
  4. Svar: 14
    Siste post: 04/03/12, 10:40
  5. 558 dyser til dette oppsettet?
    By cosse in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 01/03/12, 15:31

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •