Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  58
Side 6 av 10 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 235

Tråd: Bygge etter BSRT-oppsettet, B230Turbo med 7,2:1 - 7,99:1 komp

  1. #126

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Ok. Skjønner tusen takk for bildet. Jeg lurer på om jeg var litt for ærlig på forklaring av formålet med custom turbo i E-post med SL turbo får nå har jeg ikke hørt noe fra dem siden 30. KL 13.20. Fanken også. Jeg har forsatt mulighet til å returnere turbo jeg har fått. Kanskje det er lurt å ikke bruke Thekangaroosteam manifold og heller bruke en original Volvo 940 manifold og porte den litt i begge ender port match? Hva slags turbo kan jeg eventuelt bruke for å få det lettere godkjent? Jeg vet jeg får problemer med godkjenning på en relativt stor turbo i Statens vegvesen sine øyne og at det uansett nok må bli en custom turbo, har mer å gå på når der det gjelder pris på turbo
    Jeg skal kontakte min kompetente beskjent i løpet av dagen å høre hva han sier om å lage den custom turbo som vi har snakket om tidligere.
    Sist endret av Rudi; 01/08/24 kl 06:53

  2. #127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    I forhold til godkjenning av ombygget bil så responderer ikke biltilsynet positivt på fornuft og logikk jfr. tiden vi lever i. Jeg har nylig testet.
    Sendte inn en test søknad om godkjenning av effektøkning ved hjelp av Volvo originaldeler som 531 topp og V-kam fra bil samme årsmodell som den omsøkte samt oppgradert intercooler. Blankt avslag og helt uavhengig av forventet hp.
    I anledning godkjenning hos biltilsynet så blir nok en slik opp og frem manifold vanskelig å få godkjent, men TheKangaroosTeam har også en erstatningsmanifold for den originale 940 manifolden som man burde kunne få godkjent, evt. med en ekstern wastegate på undersiden. Da kan man få "Godkjent med TheKengaroosTeam eksosmanifold" i vognkortet og ..........................

    I forhold til en T3 godkjenningsturbo, du kan evt. bruke en 740 turbo, for poenget er bare det samme som med push up bh. Den skal bare se stor og flott ut på avstand. Å tilpasse en GBC 35-770 eller 900 kompressorkåpe til en T3 turbo burde la seg gjøre relativt greit.
    Kanskje flere, men iallefall ATP gjør jo dette på en hel haug med Garrett GT-serie turboer, spesielt GT2871R og GT3071R.
    Man får kjøpt kit med to hoveddeler, kompressorkåpe, "Compressor Housing Backplate adapter ring" og monteringsdetaljer. Bolt on.

    Holder så smått på med dette selv hvor en T04B kompressorkåpe skal på en T3 turbo.

    Se Garrett GT28R vs GT28RS.

    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2560R
    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2560R

    Her mulighetene man har med en GT2871R

    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2871R
    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2871R
    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2871R
    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2871R
    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...Code=GTGT2871R
    Sist endret av Batland; 01/08/24 kl 09:30

  3. Takk Rudi takket for denne posten
  4. #128

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Beklager viste ikke at Thekangaroosteam hadde en anne type manifold, da bruker jeg selvsagt denne. Å så jeg henger med på hva du vil frem til på posten ovenfor. Få tak i en 740 original turbo og montere på oem Thekangaroosteam manifold og få dette godkjent?
    Ville du returnert turbo jeg har kjøpt og gått for en annen ? Eller bruke den jeg har å bruke innvendige komponenter og det som trengs fra den? Kjøpe inn bygge sett fra ATP turbo,og få noen til å sette det samme for meg? Har du eller noen av dere i BSRT mulighet til å hjelpe meg med å lage custom turbo med deler fra ATP etterhvert?
    Sist endret av Rudi; 01/08/24 kl 09:43

  5. #129
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Jovisst.
    Ser lovende ut og spesielt siden man kan kjøre ekstern wastegate og lede eksosen forbi down pipen og evt. inn på eksosanlegget igjen.
    Eksosutgangen fra Volvo sine originale turboer er langt under 2" som er en virkelig revva løsning.
    Alle nyere turboer har forbedret dette betydelig, inkl. de man finner på turbodiesel motorer.

    https://www.thekangaroosteam.com/sho...-single-scroll

    Selv biltilsynet burde kunne godkjenne ett turbobytte fra 13C til Volvo original Garrett T3 turbo på en ny ettermarkeds eksosmanifold som erstatning for den gamle og sprukne Volvo eksosmanifolden.
    Sist endret av Batland; 01/08/24 kl 09:41

  6. Takk Rudi takket for denne posten
  7. #130

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Det største problemet mitt når det gjelder custom turbo, er at jeg ikke kan en dritt om turbo. Det vil si jeg har aldri byttet komponenter på en turbo, kun montert og demontert turboen. Veldig mye fine deler på ATP som jeg skjønner gjør det ganske lett for en som kan det å sette sammen en custom turbo. Hvordan skal jeg finne ut om di innvendige komponentene og det som skal flyttes over fra den turbo jeg har kjøpt passer inn i en custom turbo med deler fra ATP ?
    Eller skal jeg returnere turbo jeg har kjøpt å kjøpe en Garrett som garantert er kompatibel? Beklager men jeg sitter helt fast på dette med turbo komponenter, jeg har ingen erfaring med å fikle med det. Flaut men sånn er det dessverre
    Sist endret av Rudi; 01/08/24 kl 12:14

  8. #131
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Dette er ment som ren info fra min side da det i prinsipp viser hvordan det fungerer å henger sammen. Dette er ikke noe man bør prøve på egenhånd uten erfaring.

    Turbo er ett stort og utfordrende område som krever høy innsats og godt fokus og lang tid. Du har intet å være flau over da vi alle har mye mer å lære innen dette området.

    Den beste løsningen er å samarbeide med en kapabel Turbosjappe som har ansatte som forstår hva utfordringen er og som er villig til å hjelpe til på en måte som hjelper kunden til å oppnå målet sitt, men uten å gjøre det slik at de selv risikerer noe.
    Dette krever kompetanse, vilje og kreativitet, en kombinasjon som kan virke å være svært vanskelig å snuble over i våre dager.
    Når det er sagt så er alt med godkjenning bare kostbart så Lottogutta kjøper turboen de skal bruke og så en flett nybygget ren "custom-godkjennings-look-alike-turbo" i tillegg.

    Turboen du har kjøpt passer godt til det du har sagt er dine mål så den bør du beholde, problemet er jo å få den godkjent. For godkjenning trengs det en modifisert turbo i tillegg eller målene må flyttes ned til lovlig nivå og lovlig turbo.

  9. Takk Rudi takket for denne posten
  10. #132

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Takk for info. Da ligger jeg omtrent akkurat slik jeg tenkte når det gjelder godkjenning av turbo. Må eventuelt turbo sjappa/kompetent beskjent ha utstyr til sånne ting som å balansere turbo, eller snakker vi kun om kreativ modifisering?

  11. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sånn fort å gale kan vi si at en turbo består av 3 hoveddeler.

    1. CHRA, dvs. lagerdelen med turbinaksel og kompressorhjul.
    2. Kompressorkåpe.
    3. Turbinhus.

    Man bør / skal aldri rote med CHRA da dette i utgangspunktet krever fagfolk med erfaring og kostbart spesialutstyr.

    Kompressorkåpe og turbinhus er det nesten risikofritt å modifisere for alle med noe teknisk innsikt og gangsyn.
    "Some say" at noen visstnok har tatt dette på frihånd med suksess.

  12. Takk Rudi takket for denne posten
  13. #134

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for informasjon. Jeg har forsatt ikke fått noe svar fra bekjent med kompetanse. Han eller som du sier en turbo shappe eller lignende må hjelpe meg med modifisere turbo. Det er mye sirkulære eller hva jeg skal kalle dwt former, så jeg tipper at dreibenk hjelper litt her. Jeg går litt i tenkeboksen når det gjelder hva som er viktig relativt mye power eller lettere godkjenning .

  14. #135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig.

    Det aller sikreste i denne bransjen er at Ting Tar Tid.

    Du finner mange eksempler på bruk av dreiebenk på denne siden:
    Her ett eksempel:


  15. Takk Rudi takket for denne posten
  16. #136

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Ja ting tar tid sånn er det med det aller meste. Jeg har nylig pusset opp leiligheten og tror faktisk det tok sånn ca 10 X mer tid en beregnet. Nå ble det gjo slik det pleier å bli med meg at når jeg først er i gang å finner noe som for eksempel kunne sett bedre ut så fikser jeg det også selv om det ikke var i den opprinnelige planen. Ville jo at leiligheten skulle bli så bra som mulig når den skulle pusse opp uansett og brukte 4 uker av ferien blant annet på oppussing. Nå er det endelig snart helg for mitt vedkommende så da kan jeg om ikke i kveld iallefall i morgen kontakte flere forskjellige potensielle custom turbo byggere. Jeg kom tilfeldigvis over en artikkel på jobb i går angående økning av effekt og godkjenning, tror der var Motor eller noe lignende som hadde publisert artikkelen. En rik mann hadde kjøpt seg en eldre Porsche som han hadde økt effekten betraktelig i å trodde, ( stod det ) at det holdt med en vanlig avgass test altså ikke noe TUV eller lignende å så ente det opp med at bilen ble avskiltet som jeg forsto det. Å da kom det frem at år penge gutta sliter med å få godkjent høyere effekt med større turbo osv, Proforma fakturerer bilen til Sverige eller Tyskland og får den godkjent med ønsket effekt økning for deretter og importere bilen tilbake til Norge igjen. Det er penge gutta i sitt S. Det ligger mye om tema bygge om turbo på YouTube ja,jeg får prioritere litt tid til å sette meg litt inn i det tema.
    Sist endret av Rudi; 02/08/24 kl 09:14

  17. #137

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Når du nevner dette med at i denne bransjen så tar det tid. Så har jeg ikke dårlig tid og innsett at dette bygge ikke blir ferdig i år men nok blir et vinter prosjekt. Firma som skal bygge motor som også har mulighet til å ta den ut av bilen å sette den tilbake. Var ganske tydelig på at di ønsket dette som et vinter prosjekt. Det er samme firma som bygget min forrige motor, som ble veldig vellykket. Det er ikke dem som står for mappinng og den biten. Som jeg husker det så når de først fikk startet på å bygge forrige motor så gikk det ganske fort til den ble ferdigstilt. Da blir det med stress borring til første overdim og dem har utstyr til å balansere veivaksel og hele pakka, svinghjul, clutch og trykkplate.

  18. #138
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Ja ting tar tid sånn er det med det aller meste. Jeg har nylig pusset opp leiligheten og tror faktisk det tok sånn ca 10 X mer tid en beregnet. Nå ble det gjo slik det pleier å bli med meg at når jeg først er i gang å finner noe som for eksempel kunne sett bedre ut så fikser jeg det også selv om det ikke var i den opprinnelige planen. Ville jo at leiligheten skulle bli så bra som mulig når den skulle pusse opp uansett og brukte 4 uker av ferien blant annet på oppussing. Nå er det endelig snart helg for mitt vedkommende så da kan jeg om ikke i kveld iallefall i morgen kontakte flere forskjellige potensielle custom turbo byggere. Jeg kom tilfeldigvis over en artikkel på jobb i går angående økning av effekt og godkjenning, tror der var Motor eller noe lignende som hadde publisert artikkelen. En rik mann hadde kjøpt seg en eldre Porsche som han hadde økt effekten betraktelig i å trodde, ( stod det ) at det holdt med en vanlig avgass test altså ikke noe TUV eller lignende å så ente det opp med at bilen ble avskiltet som jeg forsto det. Å da kom det frem at år penge gutta sliter med å få godkjent høyere effekt med større turbo osv, Proforma fakturerer bilen til Sverige eller Tyskland og får den godkjent med ønsket effekt økning for deretter og importere bilen tilbake til Norge igjen. Det er penge gutta i sitt S. Det ligger mye om tema bygge om turbo på YouTube ja,jeg får prioritere litt tid til å sette meg litt inn i det tema.
    Det er sånn det vanligvis går ja.

    Ang. Custom turbo så må du ta ett valg.

    1.
    Med utgangspunkt i en liten turbo kan man sette på ett stort kompressorhus og godkjenne den på det viset.

    2.
    Man velger seg en fysisk stor turbo med liten kapasitet og godkjenner bilen på det viset. I ettertid sender man inn denne turboen og oppgraderer den til å gi ønsket kapasitet jfr. TurboLab USA.

    Jepp, myndighetene gjør dette så kostbart som overhode mulig for allmenpreventive hensyn. De vil ikke at folk skal drive med dette.

    Allmennprevensjon innebærer at trusselen om straff skal virke avskrekkende nok hos allmennheten til at allmennheten generelt sett vil avstå fra å begå den straffbare handling.
    Sist endret av Batland; 02/08/24 kl 09:23

  19. #139
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Når du nevner dette med at i denne bransjen så tar det tid. Så har jeg ikke dårlig tid og innsett at dette bygge ikke blir ferdig i år men nok blir et vinter prosjekt. Firma som skal bygge motor som også har mulighet til å ta den ut av bilen å sette den tilbake. Var ganske tydelig på at di ønsket dette som et vinter prosjekt. Det er samme firma som bygget min forrige motor, som ble veldig vellykket. Det er ikke dem som står for mappinng og den biten. Som jeg husker det så når de først fikk startet på å bygge forrige motor så gikk det ganske fort til den ble ferdigstilt. Da blir det med stress borring til første overdim og dem har utstyr til å balansere veivaksel og hele pakka, svinghjul, clutch og trykkplate.
    Dette høres lovende ut.

  20. #140

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Allmennprevensjon innebærer at trusselen om straff skal virke avskrekkende nok hos allmennheten til at allmennheten generelt sett vil avstå fra å begå den straffbare handling.
    Den var fin.
    Sånn er det. Det som for min del gir meg mye gleder i livet. Skal myndighetene slå urovekkende hardt ned på.
    Mange som brenner for dette med litt ekstra power i bilen, Å når myndighetene er så vanskelig på denne biten. Så ender det med at folk ikke tørr å godkjenne kraftigere motor, å kjører helt ulovlig fordi myndighetene ikke gir dem en sjanse en gang. Myndighetene skulle bare vist mengden av tunede motorer som går rundt på veiene, hvor eiere ikke har vært inne på tanken med å få det godkjent engang. Fordi eier vet at det er så komplisert og dyrt.

  21. #141

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Angående valg 1 og 2 custom turbo så er dette noe jeg må tenke nøye gjennom. Så bruker mye av helgen på det og på å heve kunnskapen litt på turbo generelt. Når det gjelder angrerett på den turbo jeg har kjøpt så er det vel til onsdag som er siste frist for den.
    Sist endret av Rudi; 02/08/24 kl 10:41

  22. #142
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Allmennprevensjon innebærer at trusselen om straff skal virke avskrekkende nok hos allmennheten til at allmennheten generelt sett vil avstå fra å begå den straffbare handling.
    Den var fin.
    Sånn er det. Det som for min del gir meg mye gleder i livet. Skal myndighetene slå urovekkende hardt ned på.
    Mange som brenner for dette med litt ekstra power i bilen, Å når myndighetene er så vanskelig på denne biten. Så ender det med at folk ikke tørr å godkjenne kraftigere motor, å kjører helt ulovlig fordi myndighetene ikke gir dem en sjanse en gang. Myndighetene skulle bare vist mengden av tunede motorer som går rundt på veiene, hvor eiere ikke har vært inne på tanken med å få det godkjent engang. Fordi eier vet at det er så komplisert og dyrt.
    Fart må vi ha, men grunnen er nok at biltilsynet og myndighetene bare ser resultatene av hva alle idiotene gjør og de overnervøse kaster seg på telefonen for den minste bagatell.

    https://www.bygdebladet.no/unge-gutt...aXrw2CkWWaSEkg

    Myndighetene rykker og finner Kebab-traller med straight pipes og senking til alt står i bunn med svære felger og utslitte dekk ligger på taket i en grøft med en helt nyperfyrmert, tung besmykket, lett sminket 20 åring iført en fotballdrakt bak rattet. 20 slike opplevelser og vi hadde alle gått lei.
    Gamle Am-cars går klar fordi statistikken viser en helt annen kjørestil og ulykkesfrekvens og omfang.
    De er nok kjent med det. Noen av dem må nå ha sett Børning filmene.
    Sist endret av Batland; 02/08/24 kl 11:03

  23. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Angående valg 1 og 2 custom turbo så er dette noe jeg må tenke nøye gjennom. Så bruker mye av helgen på det og på å heve kunnskapen litt på turbo generelt. Når det gjelder angrerett på den turbo jeg har kjøpt så er det vel til onsdag som er siste frist for den.
    Ja, da må du bare ta en beslutning.
    Den er stadig ett meget godt valg i forhold til effektambisjonene, men skal det godkjennes blir det extra krevende.

    Det må du. Gjør det og så får vi høre hva du finner ut.
    Gamle Turbonetics kataloger har mye info.

    For mange år siden tok STS / NTS frem en turboserie som de kalte X-treme turbos. Der var det mange forskjellige kombinasjoner av KKK deler som det kan være verd å ta en nærmere titt på.
    Spesielt KRX400 og KRX400RALLY gir kreativiteten inspirasjon.
    Noen stor salgs suksess ble denne serien aldri av diverse årsaker, men du verden for ett potensiale i denne idéen.

    Gjett hvilken turbo denne karen kjører :




    Sist endret av Batland; 02/08/24 kl 16:42

  24. Takk Rudi takket for denne posten
  25. #144

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    I en post lenger tilbake så nevnte du noe jeg ikke var klar over å det er dette med at turbo man bruker ved visning ikke kan være kapabel til å levere mer enn 333 hk? Jeg trenger å vite dette når jeg ser på aktuelle emner til custom turbo. KRX400 er vel i stand til dette. Den er jo forøvrig gammel og dermed ikke i salg mer?
    Sist endret av Rudi; 02/08/24 kl 18:24

  26. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Det stemmer og dette er ett svineri, men det er derfor T3Trim60 turboen er en god kandidat.

    Grunnen er at biltilsynet bare er opptatt av hvor høy effekt den aktuelle turboen er OPPGITT til å ha.

    Dette har ingenting med realisme å gjøre og de nekter å se på kompressorkart. Turbofabrikantene skryter av maks teoretisk effekt potensiale når motoren står i en motorbremsebenk med en moderne effektiv motor som går på høyoktan racefuel med oksygen. Så kommer vi med gamle B230 motorer som går på pumpebensin som formentlig holder mellom 85 og 88 oktan på MON skalaen. Åttifem og åttiåtte.

    KRX400 turboen er gått ut av sortimentet da den er erstattet av EFR6258 turboen.

    Dette er grunnen til at jeg i BSRT-oppsett tråden har anbefalt at Turbonetics GT-K325 turboen vurderes.
    Denne er fysisk stor og god og er av de særdeles få som er har ett realistisk oppgitt effektpotensiale i forhold effektuttak på Norsk pumpebensin.

    Som sagt, biltilsynet reagerer dårlig på fornuft og logikk så man trenger en link til noe som dokumenterer påstandene man fremsetter.
    Dette finnes i BSRT-oppsett tråden.
    Sist endret av Batland; 02/08/24 kl 19:13

  27. #146

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

  28. #147
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Det der er en 60-1 turbo og den er en velkjent lowboost / highflow turbo med maks kapasitet rundt 550 hp.

    Her en turbo oppgitt til 320 hp som har T0B kompressorkåpen som er større enn T3 kompressorkåpen.
    Legg merke til inducerstørrelsen som er 47 mm og det er godkjenningsturboer i intervallet 44 - 47 mm du konsentrere deg om i første omgang.
    https://www.qualitec.no/turbo-320-hk...s-836026-5014s
    Sist endret av Batland; 03/08/24 kl 09:27

  29. #148

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Jeg får se hvordan jeg gjør det. Akkurat nå er på det punktet at jeg skaffer en Garrett T3trim60 turbo å viser bilen med den å får det godkjent. Så bytter jeg over til den turbo jeg allerede har, å bruker den. Så får jeg bare krysse fingrene for at det går greit. Største problemet da er sprutet vis jeg skulle bli stoppet I kontroll å de oppdager at det er feil turbo, så jeg må inn til kontroll time, da monterer jeg selvsagt tilbake Garrett T3trim60 turbo, men stor fare for at de oppdager at det er datasprut i bilen. Bestiller for eksempel den turbo du linker til.
    Sist endret av Rudi; 03/08/24 kl 11:13

  30. #149

    Medlem siden
    12. juni 2024
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Som sagt akkurat nå så er jeg på det punktet som nevnt i posten ovenfor. Det er mye pga at jeg begynner å bli sliten i hodet på å tenke på løsninger på denne utfordringen med å få godkjent bil med så riktig som mulig turbo så jeg karer å komme gjennom all slags kontroller. Det betyr ikke at jeg har gitt opp håpet med å få til en custom turbo som er tydelig merket Garrett T3trim60. Jeg må bare rett å slett ta en liten pause fra det. Satt oppe til kl 03.00 i går å forsøkte å lese meg opp litt på turbo. Den ATP turbo jeg linket til var på en måte slik en ferdig custom turbo kunne se ut, etter eventuel visning med en turbo med mindre kapasitet. Fungerer den bra den ATP turbo jeg linket til? Målet er 500 WHP.
    Det løser seg den utfordringen med å få godkjent custom turbo. Jeg bare vet ikke pr dags dato hvordan jeg skal få det til. Jeg må få meg mer kunnskap om turbo rett og slett.
    Sist endret av Rudi; 03/08/24 kl 12:31

  31. #150
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rudi Vis post
    Jeg får se hvordan jeg gjør det. Akkurat nå er på det punktet at jeg skaffer en Garrett T3trim60 turbo å viser bilen med den å får det godkjent. Så bytter jeg over til den turbo jeg allerede har, å bruker den. Så får jeg bare krysse fingrene for at det går greit. Største problemet da er sprutet vis jeg skulle bli stoppet I kontroll å de oppdager at det er feil turbo, så jeg må inn til kontroll time, da monterer jeg selvsagt tilbake Garrett T3trim60 turbo, men stor fare for at de oppdager at det er datasprut i bilen. Bestiller for eksempel den turbo du linker til.
    Gjentar at godkjenning av ombygget kjøretøy øker kravene til kreativitet og økonomiske muskler. Grunnen til at jeg engasjerer meg er å hjelpe folk og samtidig lære mer. Bare i denne tråden har jeg lært flere ting, av størst interesse for deg antagelig at den siste turboen jeg linket til er ett bedre valg enn en standard T3 Tris 60 turbo fordi akkurat den GT28 turboen der har større kompressorhus, som er det man først og fremst ser i en kontroll, enn det T3 turboene har.

    En T3 kompressorkåpe kan bare fløde til maks 330 hp, sånn ca. da det bare er A/R 0.42 i de fleste tilfeller.
    T04B kompressorkåpen som står på GT28 turboen i linken er fysisk større, den har vel A/R0.60 og den brukes på andre turboer med 500 hp kapasitet.

    I praksis ser da en 320 hp turbo og en 500 hp turbo identisk ut ved første blikk.
    Videre er utvalget i turboer som leveres og som kan leveres med T04B kompressorkåpe veldig stort noe som er en betydelig fordel i all fremtid for en bil som er godkjent med en slik 320 hp turbo.
    Sist endret av Batland; 03/08/24 kl 13:35

Side 6 av 10 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bergen StreetRacing Team, BSRT-oppsettet, B230Turbo.
    By Batland in forum Motor og gir
    Svar: 72
    Siste post: 12/02/24, 20:32
  2. ca hk på dette oppsettet?
    By hovve93 in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 21/09/12, 16:29
  3. btr eller dyser? problem etter turbo bygge!
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 13/05/12, 11:06
  4. Svar: 14
    Siste post: 04/03/12, 10:40
  5. 558 dyser til dette oppsettet?
    By cosse in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 01/03/12, 15:31

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •