Jeg er ganske sikker på at jeg har spurt om dette før, men klarer ikke å finne igjen en evt. post.
På min bil så er jeg så heldig å ha 4C, (ironi) og nå så syns jeg den er litt rar i bakparten over fartsdempere f.eks. Fjærene er relativt nye og alle fôringer er bra etter tilbakemelding på service i juni. Bilen har gått drøyt 250 000 km.
Er ikke særlig villig til å betale ca 8500,- pr stk på Volvo så da har jeg tittet blant annet på Autodoc og Eurodel. Det jeg ikke skjønner er hvorfor Monroe sine støtdempere ikke skal passe på min bil, altså en -12 modell. Hva er forskjellen på denne årsmodellen og de som er litt eldre? Har det vært noe forandring i monteringen av støtdempere, lengde? Har det noe å si om det er ventilerte bremseskiver eller ikke?
Hvis jeg ser på Autodoc og Eurodel sine sider, og kryssjekker de med Volvo sine delenummer så er ikke det noe match. Min bil skal, ifølge Volvo, ha 31340450 (eldre nummer 31317460). Autodoc referer til 31262316, 31277051 og 31302914.Hvilke biler er det som har disse numrene?
Usikker på om dette er av betydning, men ser også at på Autodoc og Eurodel så kommer det opp at min bil er D4AWD, mens Volvo sier D3AWD. Bare for å være tydelig, så har jegAWD
Her er et lite utsnitt av Monroe katalogen.