Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
Den gruppe A intercoolern ser jo ekstremt bra ut, jeg hadde ikke nok budskjett den gangen jeg kjøpte til min bil. Så kjøpte den universale med 2.5 toms tilkobling fra DO88.

Kjørte på bane i fjor høst (acr) det var ca 20 grader og sol den dagen. Og selv etter 4-5 runders heat ble temp i trykkboks ikke mer en 30 grader på det meste. Veldig imponert over det.

Men dette er i en 240 med bare 250 whp ca.
Garrett GT3271 på 1.3-1.4 bars ladetrykk.

Mener det er denne:
https://www.do88.no/no/artiklar/inte...300x76-25.html
Hvis man har stramt budsjett og muligheten til å fabrikere og gjøre tilpasninger selv, så er den universalintercooleren der ett glimrende valg.
Grunnen er hvordan celleverket ser ut innvendig.
Takk for god info.
Forøvrig er 250 hp delt på 2,35 BAR MAP = 106 hp fra den teoretiske sugemotoren. Jeg tipper at du ligger høyere enn det med en B230BT.
Lowteck her inne klarte etterhvert 145 hp fra den teoretiske sugemotoren, målt på Nav med sitt B230BT oppsett.