Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Volvo V70 D3 2016 - AC som kjøler dårlig

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juni 2024
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Volvo V70 D3 2016 - AC som kjøler dårlig

    Jeg har en Volvo V70 D3 2016 hvor AC kjøler dårlig. Denne har vært i mitt eie siden 2019 og ikke etterfylt noe gass i mitt eie og neppe før min tid heller vil jeg tro. Var innom en AC verksted for å etterfylle gass, men de gjorde en såkalt "quick check" og mente at det var andre ting enn gass som var problemer siden det var masse trykk/gass på anlegget.

    Har feilsøkt litt, og AC kompressor kobler inn som den skal og det blir noe lavere temperatur enn om den ikke er aktivert, så alt ser for så vidt ut til å fungere.

    Mener at Volvo sier at det forsvinner rundt 10-15% gass i året? Noen som har noen tanker eller er dette rett og slett at gassmengden har bli tt noe lav?

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.419
    Antall takk

    Standard

    Hvis de kun sjekket trykket, så sier det svært lite om mengden gass.
    Joda de kan ha erfaring nok til å tyde trykkverdiene i såfall, men man tømmer, veier og tilbakefører/etterfyller, hvis det ikke er klare indisier fra trykkmåling/temperaturer.
    De burde isåfall kunne si hva som er problemet, som f.eks gjengrodd
    Evaporator
    , avvik i trykkføler, korrodert Kondensor, sliten kompressor, lekk/tett TXV-ventil, temp-spjeld i varmeapparat, temp-sensor for
    Evaporator
    osv.

    Krev å få evakuert gassen for veiing, skulle det vise seg at vekten er "innafor" så la gassen bli igjen hos "AC-firmaet" inntil du har byttet de misstenke delene, er det i minste laget med gass, tilbakefør gassen din +etterfylling til riktig vekt er nådd.
    Sist endret av jiha1968; 03/07/24 kl 20:51

Lignende tråder

  1. Dårlig varme i bilen.Xc70 2,4 D 2016 mod
    By tor-diesel in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 12
    Siste post: 21/03/24, 22:07
  2. Svar: 7
    Siste post: 05/03/19, 00:47
  3. kjøler
    By Einar Glomseth in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 09/02/13, 18:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •