Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Varsellamper uten tenning

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. des. 2021
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Varsellamper uten tenning

    Airbag, rød bremsevarsel og
    ABS
    -lampe fortsetter å lyse etter at bilen er skrudd helt av og nøkkelen er tatt ut (dashboard lyser også, km.stand osv). Har ikke lys foran eller bak på bilen når bilen går. Fulltlys funker, men blir ikke værende på. Lysene i dashbordet skrur seg av hvis jeg tar ut rele nr. FMI2 (Signal Horn/Avvertisseur). Bilen starter og går normalt og alle varsellamper slukker når bilen går, men noen ganger starter ikke bilen, den bare «kjinner» men starter ikke! Den starter etter et par forsøk og da starter den rett, uten problemer.
    Bilen lager en liten tutelyd når jeg stopper den. Det kommer også en tikkelyd fra rele nr. FMI4. Bilen er en V70 2003 mod. 2.4 D. Gått 430 000km. Håper noen kan hjelpe meg med problemet!

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. des. 2021
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinus1789 Vis post
    Airbag, rød bremsevarsel og
    ABS
    -lampe fortsetter å lyse etter at bilen er skrudd helt av og nøkkelen er tatt ut (dashboard lyser også, km.stand osv). Har ikke lys foran eller bak på bilen når bilen går. Fulltlys funker, men blir ikke værende på. Lysene i dashbordet skrur seg av hvis jeg tar ut rele nr. FMI2 (Signal Horn/Avvertisseur). Bilen starter og går normalt og alle varsellamper slukker når bilen går, men noen ganger starter ikke bilen, den bare «kjinner» men starter ikke! Den starter etter et par forsøk og da starter den rett, uten problemer.
    Bilen lager en liten tutelyd når jeg stopper den. Det kommer også en tikkelyd fra rele nr. FMI4. Bilen er en V70 2003 mod. 2.4 D. Gått 430 000km. Håper noen kan hjelpe meg med problemet!
    Var ute å prøvekjørte en tur nå. Viser seg at blinklys, vindusvisker, nærlys, kupevifte osv. heller ikke funker selv når bilen går. Kan det være en jordingsfeil tro? Har hatt problemer med bryterpanelet på venstre side av rattet tidligere, men kom aldri så langt at jeg byttet den… kan den gjøre alt dette eller må det være noe annet? Varsellampene blir også borte hvis jeg fjerner rele nr. FMI2. Men dette rele’et har jeg også prøvd å bytte uten at det hjalp. Jeg får heller ikke låst bilen med nøkkelen, men jeg får låst den opp med nøkkelen.
    Sist endret av Tinus1789; 18/06/24 kl 16:19

  3. #3
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.410
    Antall takk

    Standard

    Jordingsfeil høres sannsynlig ut, jekk jordinger på A-stolpe (førersiden) og i gulvet under førersete.
    Feilkodeavlesning, sletting og lesing igjen vil kunne gi en pekepinn på hva som forårsaker feilen om den ikke skyldes dårlig jording.

Lignende tråder

  1. 940 trekker strøm uten tenning
    By Døhlen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 11/10/17, 12:32
  2. Skal bensinpumpe starte på tenning, uten å starte?
    By christoffera in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 18/08/13, 04:24
  3. B230E, uten tenning [LØST]
    By RampagE in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/04/11, 21:03
  4. Er tenning og bensin hjernene på LH2.4 uten og med turbo de samme?
    By jbolaisen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 10/11/10, 18:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •