Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Kjøpshjelp V60 13’-16’

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. aug. 2014
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard Kjøpshjelp V60 13’-16’

    Heisann, er på utkikk etter en V60. Kommer fra LR, hvor ettermarkedet er veldig stort og delelister er veldig tilgjengelig. Uten sammenlikning forøvrig, så er en Discovery 3 billigste bilholdet jeg har hatt noensinne. Selv om Ford har hatt fingrene sine i den også.

    Jeg håper noen kan svare meg på et par spm, for at det skal bli lettere i Finn.no jungelen.

    Diagnoseapparat? Hva er anbefalt?
    Jeg kikker egentlig etter en R-Design. Men dukker opp noen fine Summum også. Noen er Polestar optimert, andre er Polestar edt. Kan jo være selger skriver feil. Er understellet på R-design og ikke annerledes for uten om fjører? Så jeg kunne evt bare bestilt,montert R-designfjærer.

    Har summum og R-design samme seter, eller er de sportsligere i R?

    Vil ikke hive meg på Twin-Engine enda, så kikker etter ordinær diesel. Er vel nesten fler hybrid enn ikke akkurat nå.

    Håper på svar.
    Mvh.

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.393
    Antall takk

    Standard

    Hei, hvis du f.eks tar en titt i prislisten for en 2014-modell V60 (4 sider) så finner du svaret på de fleste spørsmålene dine, som at R-Design har "sportchassis" med 15mm lavere bakkeklaring (og litt stivere dempere) , større felger, sportsstoler i et par andre material-varianter enn det som tilbys på de andre utgavenes sportsstoler. (sportsstoler er tilvalg på alle utenom R-design)

    Polestar: minimal effektøkning og en litt mer "nervøs" (responsiv) gasspedal, med fortsatt full garanti/lovlighet.

    Mens en ekte Polestar Edition ser gjerne slik ut, og er noe helt annet med
    AWD
    og Ölins justerbare støtdempere+++ (les f.eks her)


    Diagnoseutstyret må være Volvotilpasset og i det minste kunne kjøre enkle kommandoer til bilen, som f.eks sette bremsene bak i serviceposisjon. Oppgraderingsmuligheter (vel,ikke forvent for mye) på diagnoseutstyret kan også være kjekt, og da er kanskje iCarsoft Vol x interessant, om du ikke skrur på flere biler og trenger noe mer universalt derfra.
    Sist endret av jiha1968; 15/05/24 kl 22:38

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. aug. 2014
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemelding!
    Er jo diesel og
    AWD
    jeg ser etter. Skal sjekke ut prislisten, bra tips.

    Er vant med merkespesifikk diagnose for LR, og har veldig med muligheter. Men trenger jo egentlig bare lese feil, se live-values, service etc. Sjekker ut iCarsoft.

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.393
    Antall takk

    Standard

    Merkespesifikt kommer i form av
    VIDA
    programvare og
    DICE
    -kabel. Og da mener jeg selvfølgelig leie av Server-tilgang for programvaren hos Volvo og original Dice-boks, ikke Kinakopi og hacket programvare som fungerer til det aller meste, unntatt de nyeste bilmodellene, inkl reservedelskatalog, funksjonsbeskrivelser og reparasjonsbeskrivelser, men det stopper på 2014-modeller, pga Volvo gikk over til serverbasert programvare da.

    vDash og Dice fra d5t5.com er en annen variant som også bør sjekkes ut, den gir noen ganske unike muligheter.

    I tillegg så vil de dyreste diagnose-løsningene på markedet kunne gi samme muligheter som Volvos egen programvare med server-tilgang, med mulighet for lasting av ny programvare osv., men de koster som regel en null eller to for mye.

    Lykke til med biljakten

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. aug. 2014
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Ja- ble ikke mye jakt. Fant en ‘13 Summum
    AWD
    som har fått litt ekstra fra Polestar.
    Bestilte skvettlapper og bagasjegitter hos Volvo.

    Forhørte meg om R-design understell. Men får relativt avansert senkesett for den prisen.

    Skal sjekke ut diagnose. Takk.

    Noen som har anbefalinger om understell?

Lignende tråder

  1. Kjøpshjelp XC90
    By Ditch in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 09/11/16, 20:35
  2. 2000 V70 2.0 Turbo, kjøpshjelp
    By gjest in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 23/12/10, 13:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •