Innlegget gjaldt i utgangspunktet tannstang, men i samme omgang ble også hjullager skiftet foran på høyre side, da det var varmgang i hjul etter litt kjøring. De feilsøkte aldri på det men valgte å installere det "nye" hjullageret jeg hadde sendt med (SKF) som jeg hadde kjøpt på finn, riktignok med noen overflaterustflekker, men bare fordi det hadde ligget i en garasje. Aldri blitt montert på bil. Verkstedet påstod etter utlevering av bil at de hadde testet en god runde uten å gå frem varmgang i felgen. Men da jeg tok meg noen småturer så ble felgen veldig varm igjen. Verkstedet mener det "nye" komplette lageret var veldig likt med det som stod på bilen, også med små overflaterustflekker.. Men at de mente der kunne likevel være noe galt med en kule i lageret som stod på. Nå skal bilen inn på verksted igjen på tirsdag uken som kommer. Jeg tror det er bremsene som henger litt/evt at det er bittelitt kast i skiven.. Men da burde jeg vel ha merket det med vibrering ved bremsing. Det gjør jeg ikke. Så satser på at det "bare" må smøres opp. Men så kom også den antiskrens feilen opp når jeg hentet bilen. Det er her verkstedet mener det kan være noe feil med magnetringen i hjullageret som gjøre atABSsensoren ikke får kontakt / god nok kontakt. Jeg prøvde å sette på feilsøkingsadapteret jeg har, men av en eller annen grunn virket ikke lisensen slik de skal, så jeg fikk ikke lest ut kodene. Spørsmålet mitt er hvor sannsynlig det er at et komplett lager har en en abs magnetring som ikke fungerer? Hvor ofte skjer slikt? Ettersom feilen ikke var der ved innlevering men var der da jeg hentet bilen, er det rimelig for meg å si at dette har oppstått under verkstedets jobb og at dette må rettes av de, gratis? Ja, selvfølgelig dersom de ikke kan bevise at det "nye" lageret er defekt da..