Har nå hatt av EGR-røret fra innsug til EGR, og sprayet EGR rens inn i EGRen. Sprayet også rens inn i luftinntaksslangen (etter
MAF
) med forhøyet tomgang.

Rengjorde også IAT og MAP ( var ikke noe sotet/tilgriset).

Sjekket også etter dårlige vakumslanger uten å se noen som så skadet ut.

Prøvekjørte med flere pådrag helt opp til 4000 rpm både i motbakke og flatmark. Fikk ikke opp lampe/feil på
DSTC
eller nødmodus.

Leste så av koder på nytt og to koder ligger på
ECM
,
ECM
-P003A17 og 16.

Disse kodene vet jeg har lagt der/vært tilstede i hvertfall 1 år. Kan det tenkes at VNT går tregt/henger seg ekstra opp innimellom og da setter nødmodus?
Nødmodus kommer alltid sammen med
DSTC
feil, aldri kun nødmodus/motorservice kreves.
DSTC
kommer ofte alene ved "brått" pådrag med girskift fra 2. til 3. ved ca. 3000rpm. hvis det indikerer noe.

Turboens posisjonsensor er det den som sitter med 3 stk stjerneskruer på turboen eller er dette aktuatoren til VNT-armen?

Martin