Der har vi ett ekte sverigeoppsett ja. "Flotte tall" pr. tonn, men....
Se effekten på 4000 o/min. (pr. tonn) og hvor liten turtallsavstanden mellom maks moment og maks effekt er.
Ingen gearkasse klarer å holde motoren inne i dette registeret.
Der har vi ett ekte sverigeoppsett ja. "Flotte tall" pr. tonn, men....
Se effekten på 4000 o/min. (pr. tonn) og hvor liten turtallsavstanden mellom maks moment og maks effekt er.
Ingen gearkasse klarer å holde motoren inne i dette registeret.
Skal prøve noen drag på tredje en dag, for nå husker jeg jo hvordan den appen virka igjen Har ikke samme behovet for momentsterke motorer her på østlandet som dere på vestlandet. Så i daglig bruk er den ikke plagsom å kjøre med, men man må jo naturligvis gire litt. Men drar man til på andre, og girer tredje og trår flatt så er den på ganske raskt, til tross for svenskeoppsett
-11 XC70 D3 Summum - Oyster Grey Pearl - Konebil
-16 XC70 D4 Summum - Onyx Black - Bruksbil
-92 240 B230FK - 601 Rød - Sommerbil
Det stemmer, men hovedproblemet er at slike oppsett ikke er lettkjørte når man kjører sånn "1/2-friskt" på 4. og 5. gear som f.eks. på fjelloverganger m.v.
Man må enten kjøre helt rolig eller med høy innsats og stor entusiasme, det er ingen mellomting og folk flest går lei etter noen 1000 kjørte km.
Der er vi helt enige
-11 XC70 D3 Summum - Oyster Grey Pearl - Konebil
-16 XC70 D4 Summum - Onyx Black - Bruksbil
-92 240 B230FK - 601 Rød - Sommerbil