Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 745

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det tror jeg på for det gir ingen mening at fantastiske EFR7064 er såpass sent ute som bremsepapiret viser. Her lokalt har vi jo sett 2,6 BAR på 3500 o/min. på en 2,0L Cosworth.
    Jeg ser også en voldsom hjulhastighet her så da er det vel benket på 5. gear også. Bilen funker nok riktig godt den.

Vi prøvde å kjøre med litt brems i benken for å "simulere" veikjøring. Vi måtte heve bilen siden den lå på bensintanken, legge tre girkasser baki, i tilegg til de to batteriene og kassa som lå baki pluss en mann som satt seg der, likevel spant det med gamle dekka på rulla. Det var nok mest dekka sin skyld ja, men jeg fikk kommentaren "den turboen spinner opp så j****** fort". Den spant altså på 400nm, å det var allerede på 2800rpm, der jeg hadde 1 bar. Ser jeg på kartet har jeg ikke 1bar/400nm før nermere 3800rpm, så jeg vil nok si det er reelt å flytte kurven bortimot 750-1000rpm tidligere. I 3'je gir langs veien har jeg to bar rundt 3300rpm.

HansOla, toppen funka bra ja, den måtte inn for å ha en ny vetilsetejobb, men ellers var den gull

Jeg justerte advance etter beste evne som var oppgitt, dog syns jeg det var vanskelig å få målt med et skyvlære, så det er godt mulig det ikke er perfekt. Jeg er villig til å se på det igjen, men da må jeg enten har litt mer assistanse og/eller bedre utstyr.
    Mappeduden mente at det ikke var mye mer å hente siden det var så fin/tidlig kurve uansett, han kommenterte også at han ikke hadde vært borti b230 8v på bf95 og 400whp med finere og tidligere kurve noen gang i benken sin.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 29/07/22 kl 13:00
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

Lignende tråder

1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •