Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Lade problem

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Antall takk

Standard

Det at ladingen reagerer på at du bryter forbindelsen til batteri-sensoren, betyr i mine øyne at den fungerer.
    Akkurat om den funger helt riktig eller ikke, det kan sikkert diskuteres, men med tanke på at en ladesyklus tar 120 dager på disse bilene, så skal du være en tålmodig kar for å drive måling som viser sikre resultater.
    I tillegg starter 120 dagers tellingen på nytt hver gang du napper ut ledningen til sensoren

12,3 Volt synes jeg er i laveste laget, men uansett hvor fin lightermåleren er, så måler du ikke på batteriet, men gjennom 2-3 sikringer og et Relé og en meter kabel eller tre. Er det lite strømtrekk på kursen blir målingen rimelig korrekt, men er det noe med litt strømtrekk på samme kurs, blir det spenningsfall mellom batteri og målepunkt, og målingen kan lett bli feil.

Så spørs det om bilen virkelig for sove, gjør den ikke det ,kommer ikke BMS-systemet å fungere normalt, det bør måles hvilestrøm med alt lukket og låst for å sikre at bilen sover skikkelig.

Vet ikke hvor du har sprayet dørlåsene, og ble de bedre så er det fint, men som sagt så er det vanligvis motoren(e) som er problemet, og de må demonteres for å få renset skikkelig, eller byttes, men det betyr ikke at dine låser ikke kan ha andre feil, som nå er borte etter rens/smøring.

iCarsoft-problemet har jeg ingen anelse om, utover at jeg tror du burde finne BMS-info under
    CEM
    .

For å få litt mer info på BMS-ladesymptomer, hadde det vært fint om noen andre med BMS-sensor kunne gjøre en enkel spenningsmåling nå og da på sin bil , men det er kanskje litt for mye å håpe på at noen gidder...?

Du kan gjerne vurdere å legge fram dine måledata til Frydenbø for å høre hva de synes om spenningsverdiene, og gjerne få målt tilstanden på batteriet (indremotstand) med tanke på eventuell senere reklamasjon på batteri og utført arbeid.
    Sist endret av jiha1968; 30/05/22 kl 00:05

Lignende tråder

1. Lade batteriet
    By xcrookie in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 20/03/19, 16:01
  2. Lade batteri
    By Løven in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 10
    Siste post: 13/11/12, 23:58
  3. fusker ved lade trykk
    By Gegga01 in forum Motor og gir