Hei
Til tider får jeg denne feilen "Anti-sladd service erfordras" Da viser gul varselstrekant sammen med meldingen.
Den forsvinner av seg selv etter en stopp og start av motoren. Av og til kommer den igjen selv etter en stopp og start, men da forsvinner den også veldig raskt etter jeg begynner å kjøre, kanskje 30 - 50 meter eller noe. Det kan gå uker mellom den kommer igjen. Feilen har blitt nullstilt. Feilkoden går på rattvinkelsensor. Men jeg har lest et sted at det kan være fornuftig å oppgradere programvare på den og i mange tilfeller forsvinner feilen da. Andre snakker om å smøre en ytre sensor /som jeg ikke husker navnet på nå) eller at det er en defektABSring.
Føler så langt atABS/ antisladd fungerer som den skal så lenge lampen ikke lyser. Jeg har ikke fått testet den på vinterføre ennå mens feilen er der.
Så har jeg fått pris fra 2 Volvo forhandlere på delen. den ene sier pris rundt 3000,- og at den må oppdateres med programvare som igjen koster rundt 700,-. mens den andre sier 6000,- for del. Kan begynne å lure når det er samme navn på firma - bare 2 forskjellige steder i fylket.
Skal jeg bare gå for å skifte rattvinkelsensor også kalt kontaktrulle (som inneholder sensor) og håpe det løser problemet?
Noen erfaringer her?
Jeg har en Volvo XC90 D5AWDR-design 2012 modell. Har noen delenummeret på denne delen f.eks?