Hmmm? Ser ikke helt poenget med ekstern wg hvis du fører eksosen fra wg tilbake til eksosanlegget. Da er Ultimate interne WG baklokket like godt slik jeg ser det forutsatt at man har en turbo med turbinhus som gir en denne muligheten.
Kurver er bedre enn intet, men det er tabellene som er av størst interesse siden disse er nøyaktige.
Holdener er fokusert på å få ut høy til maks NA effekt og så turbolader han bare på E85 og effektmåler i en motorbremsebenk og konkluderer med at alle kammer er turbokammer. Da har man det veldig, veldig enkelt. Det er jo ikke slik det funker for vanlige folk i praksis, men faktisk omvendt. Man trimmer til man får ett sluttresultat som man er fornøyd med og så regner man seg tilbake til motorens prestasjoner som teoretisk sugemotor for å avsløre hvor effektivt oppsettet og delene faktisk er. En GOD og velfungerende turbokam leverer da høy teoretisk sugemotoreffekt, men når den testes som en ren sugemotorkam - da funker den selvsagt dårlig fordi den selvfølgelig ikke er designet til å fungere godt uten ladetrykk.
Jepp, E85 stiller ikke høye krav til dem som trimmer. Han ene svensken som jeg følger med på forklarte at det var veldig mye enklere å hente ut 600 hk fra en 8V B230 motor på E85 enn 450 hp på pumpebensin. Han har egen motorbremsebenk så vi antar at han snakker om svinghjulseffekt og ikke hp målt på NAV i Dynapack slik noen av oss forholder oss til.
