V-kammen er en god kam og KG-Volvotrimning selger V-kammen som erstatning for D-kammen som ikke har spor til fordeler.
D-kammen er marinekammen til B21 motorene og K-kammen er marinekammen til 2,3 og 2,5L motorene så K-kammen er litt villere.
Den klart raskeste marinemotoren som har gått rundtom her var bygget på en 2,1L Volvo Penta, men med B23 blokk fra en bil og med portet 530 topp og D-kam.
Hvorfor denne var raskere enn både 2,3L og 2,5L motorer med 531 topper og K-kammer er uvisst, men D-kammen har vist seg å fungere for dem som er så heldig å ha motor med blokkmontert fordeler.
Vi har gjentatte ganger sett at mange forskjellige B230 oppsett leverer rundt 140 hk + målt på Nav fra den teoretiske sugemotoren. BSRT5+ kammen har bevist over 160 hk målt på Nav fra den teoretiske sugemotoren på 3 stk. forskjellige motorer her lokalt, så forskjellen sammenlignet med "vanlige kamakslinger" er i praksis betydelig.