Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  11
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 28 av 28

Tråd: Kjøpte S80-2001- Motor skar seg på vei hjem.

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2021
    Sted
    Langhus
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Lurte på noe annet ifbm problemer med Turbo- jeg har 2 stk Pierburg PA6-GF30 ventiler i min bil - 1 sitter montert på kjøleviftene og ser ut til
    Å regulere luft til Innsug - mens den andre er wastegate Controller ? De har 2 forskjellige produkt nummeret - har noen av dere en tegning over all vakuum
    Kontroll ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #27
    jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.682
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eriktog Vis post
    Lurte på noe annet ifbm problemer med Turbo- jeg har 2 stk Pierburg PA6-GF30 ventiler i min bil - 1 sitter montert på kjøleviftene og ser ut til
    Å regulere luft til Innsug - mens den andre er wastegate Controller ? De har 2 forskjellige produkt nummeret - har noen av dere en tegning over all vakuum
    Kontroll ?
    Den toveis solenoidventilen (9470775) som er festet på kjølevifteskjoldet, er EVAP-solenoiden for å føre fordampet bensin fra drivstofftanken til forbrenning.
    (det sitter et par enveisventiler under innsuget i forbindelse med slangene mellom EVAP-solenoid - innsug - friskluftrør til turbo, ta en sjekk av disse samtidig som du tar service på PCV-systemet)

    Den andre solenoiden som vanligvis henger på kort-enden av luftfilterboksen er tre-veis, (9473212) altså
    TCV
    -solenoiden for Waste Gate ja.

    Her er
    TCV
    -koblingen
    EVAP har jeg ikke for øyeblikket men her er delenummer på slangesett med enveisventiler: 1270480 (google for bilder)

    PS: en ting som bør sjekkes på disse motorene er banjoskruen under innsuget,
    rett over generatoren, der to kjølevannslanger og et tynt rør fra PCV-systemet er koblet på.
    Inne i banjoskruen er det en kule eller sylindrisk metallbit som fungerer som tilbakeslagsventil, på tidlig utgave av skruen forekommer det at kula/sylinderen rømmer fra sitt oppholdssted, havner inn i innsuget og tar turen inn i en av sylindrene, og spiller Ping-Pong der til ett eller annet er pulverisert, eller at man har så mye flaks at delen klarer å komme seg ut eksosventilen før noe mer havarerer... (nja, skal vel passere turboen også)
    Sist endret av jiha1968; 27/01/22 kl 20:02

  3. Takk eriktog takket for denne posten
  4. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2021
    Sted
    Langhus
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Hei, tusen takk for svar - dette var veldig bra info


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. volvo s70 t5 vil ikke lade det den skar etter chipping
    By johnjo in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/02/15, 19:03
  2. Svar: 11
    Siste post: 29/09/12, 22:58
  3. Hva heter felgene jeg kjøpte?
    By olavxxx in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 38
    Siste post: 14/10/11, 14:14

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •