Hei!
Desverre fungerte ikke denne løsningen i min Volvo XC70II uten prep kabel fra tidlig 2009 hvor jeg har Premium Sound uten
SUB
.
Jeg kjøpte DAB modulen og antenneforsterkeren som er angitt i denne tråden og fikk en kjenning som er Volvo mekaniker til å montere dette.
Han har montert flere originale DAB enheter i biler uten prep kabel med varierende hell, noen biler funker mens andre vil ikke.
Verkstedet har også utstyr og løse
MOST
kabler slik at de kan lage den lengden på fiberkabelen man ønsker.
Etter hans opplysninger finnes det 2 forskjellige DAB moduler til min bil og han har forsøkt begge og det finnes også 11 forskjellige software oppdateringer.
Han klarte å koble most ledningen på og sløyfen fungerer men DAB enhetene lar seg ikke programere i min bil.
Videre forteller han etter å ha snakket med andre mekanikere på Volvo verkstedet at det er sannsynligvis styreenheten som ligger over i min bil (har ingen aning hva han snakker om)
som sperrer og gjør slik at ikke programmeringen går gjennom.
Så jeg avslutter derfor mitt prosjekt og har benyttet anledning til å kjøpe en helt ny Volvo.
Mulig jeg får noen deler til overs og vil legge det ut her for salg slik at andre kan forsøke.