Hjelpe meg her var det mykje inkompetanse samla på ein plass (beklager at eg er litt direkte).
CAN
bus, dette er altså eit kommunikasjonsnettverk, mykje på same måte som det kabla nettverket du har mellom datautstyret ditt heime.
CAN
-> Controller Area Network. Dette har OVERHODET ingen ting med pærefeilvarsel eller noko anna på en bil og gjere, det er utelukkande for kommunikasjon mellom styreenheter.
Forskjellen mellom glødetrådpærer og led pærer er at glødetrådpæra har et høgare strømforbruk. Etterkvart som moderne bilar har elektroniske styreenheter til å styre alt mulig i staden for rele så oppsto plutselig et problem med led pærer. Eg skal prøve å forklare.
Så lenge det står et rele eller en "dum" styreenhet å skrur lyset av og på så fungerar glødetrådpærer og LED om en anna uten problemer.
Dersom det en litt meir sofistikert styreenhet som styrer dette startar problema. Når utgangen er AV så er det fortsatt strøm på utgangen (kan måle med multimeter) dette er fordi at styreenheten leser av spenning på utgangen for å finne ut om kretsen er i orden eller ei.
Dersom vi seier at driftsspenning er 14v, pull-up (diagnose) spenning er 10v og jord er 0v. Pull-up er strømtilførsel til utgangen gjennom en motstand. Strømmen er svært lav, nok til diagnose men ikkje til lys. Dette er forklaringa på kvifor du måler spenning med eit multimeter, mens prøvelampa ikkje lyser. Denne teknikken er også brukt på inngangane til styreenheten.
Når utgangen er på er spenninga 14v uansett, styreenheten kan overvåke kretsen med avlesning av strømforbruket (ampere) (kortslutning til jord gir og høgt strømforbruk og utgangen blir deaktivert automatisk)
Når utgangen er AV er spenninga 10v, når styreenheten måler 10v veit den at utgangen er brutt (pæra er gåen)
Når utgangen er AV er spenninga 14v, når styreenheten måler 14v veit den at utgangen er kortslutta til batterispenning
Når utgangen er AV er spenninga 0v, når styreenheten måler 0v veit den at utgangen er i orden (spenninga fra pull-up motstanden vert slukt av lyspæra, men strømmen er for lav til at den kan lyse)
Problemet med LED pærer er todelt,
1. Strømforbruket er for lavt, og styreenheten registrerar for lavt strømforbruk under drift. Nokre styreenheter stenger då av utgangen pga. feil.
2. Strømmen frå pull-up motstanden er nok til at LED-pæra lyser svakt eller flimrar.
Mangen blandar sammen desse problema, men faktum er at mykje av dette kom samtidig. Når styreenheter begynte å styre lys begynte dei også å kommunisere på
CAN
. På
CAN
nettverket kan ein styreenhet gje beskjed til dei andre om at den har ei defekt lyspære, men der stoppar all sammenheng.
Beklager dersom dette vart rotete, men eg har ikkje tid no til å lage grafisk framstilling med eksempel.