Opprinnelig postet av
Hansi86
Ja ser ut så jeg har truffet bedre nå med 2. Sett med nåler, den går fint nå på stort sett alle gass posisjoner osv, ligger på lavt 12 i afr på full gass.
Ja skulle mange ganger likt å hatt ett kamera i trykkboksen for og se hvor stempelet er hen. Men man lærer seg etterhvert med nålslipingen hvor stempelet sånn ca står.
Bilen er kommet tilbake i daglig drift for noen uker siden, og har kjørt straks 100 mil som BT. Har fått tettet noen lekasjer jeg fant under trykk testing.
Men sliter fortsatt med tennings bank når jeg skal prøve og lade hardere på 3500-4000 rpm. Klarte bare ca 1.2 bar uten tennings bank med 103 fordeleren. Når den var vridd slik at motoren dro godt på lave turtall osv. Hadde ca 20 grader fortenning på 3500 rpm med trykksatt fordeler.
Har nå modifisert den ene store vacum klokken jeg har så den gir maksimalt utslag på retard og montert den på en 185 fordeler.
Holder på og testkjører og stiller nå, trur jeg kan få økt trykket noe nå. Batland er det flere triks som kan gjøres med slike stifte fordelere?
Ser fordelene med å kunne hatt justerbar data tenning nå.
Sett bort ifra dette så fungerer bilen ypperlig, og den går jo brukbart på ca 1.1 bar ladetrykk.
Oppsettet er ellers som før:
GT3271 Turbo, DO88 alu intercooler.
B230 bt sats, portet 398 topp med A kam
940 eksos manifoild, bpr7es plugger, 74 gr termostat og 2.5 toms eksos annlegg.
Super accel coil med pertronics forsterker.
Walbro inntank pumpe, FKT2 regulator.