Hei,
det skal vel noe mer til å gjenopprette finnish her,
men har noen gode råd for å dekke over og stoppe videre utvikling der det oppstår?
mvh/
20210403_2_re.JPG
20210403_1_re.JPG
Hei,
det skal vel noe mer til å gjenopprette finnish her,
men har noen gode råd for å dekke over og stoppe videre utvikling der det oppstår?
mvh/
20210403_2_re.JPG
20210403_1_re.JPG
Sist endret av kospaang; 07/05/21 kl 08:53
XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73
Visninger: 394 - replies: 0
XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73
Du får kanskje bedre svar i et lakkering/detailing-forum, men railen trenger å slipes, syregrunnes, og lakkeres.
Et mikrolakk-firma kan kanskje ordne dette på en pen måte med flekklakkering, uten å demontere hele railen.
Takk for svar jiha1968
Tok turen ned til lokal forhandler sin karosseriavdeling og ble positivt overrasket av info; "På endene av XC70-rails er metallet 'kledd' med en overflatebehandlet plastikk-kåpe som lett skiftes ut"
Bestilt tidlig i uken og ankommet. Så, skifte i morgen...
Det blir nok en 'sorthetsforskjell' - så en får se om det bør byttes på begge sider med det samme, eller om det holder med litt fresh 'Hyper coating'.
/mvh
XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73
Det var nok meg som ikke oppfattet 'overgang-stykkene' til å være av annet materiale/overflate - og derved ikke fremhevet det i bildene.
Beklager villeding.
Spent på hvordan det blir (og hvordan 'kåpen' ser ut og festes ...)
/mvh
XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73
Ingen ting å beklage Endestykkene er bare klipset fast, men kan være greit å ta en titt på de nye før du tar tak for alvor.
Du kan i det minste se railsen i enkeltdeler her
Sist endret av kospaang; 06/05/21 kl 23:17 Begrunnelse: Lagt inn ref. (5) i tekst - takk for delebildet
XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73
Tenkte mest på fremgangsmåten for å demontere.
Et falsben er greit å ha for å få låsehakene til å begynne å løsne rundt foten.
Stemmer, de hadde det på forhandlers karosseriverksted Det var gjort på 10-15 min. av proffene.
Selve kåpen kostet en trehundrelapp og arbeidet kom på under 250,-
Ser ut til å være minimal fargeforskjell.
Fikk ordnet tilbakekallingsjobben for sikkerhets-selene i samme slengen.
/mvh
XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73