Hehehe, det var ironi og en spøk selvsagt.![]()
![]()
Så bra. Da sier jeg værsågod og god fornøyelse. Kjekt å høre at dette er av så høy verdi for noen selv etter så lang tid.
Mange takk.
Måtte bare EDIT-ere
fordi,
jeg kom til å tenker på at du selv faktisk kjører rundt med en KRX400 turbo som er kjøpt av meg.Ikke rart at du er så uvanlig godt fornøyd med sluttresultatet, at du er såå fokusert på KRX400turbo-tråden og at denne 940`en som du nå eier, kjøpte du ferdig bygget og derfor fungerer den langt bedre enn alt annet du har hatt og forsøkt å trimme selv.
![]()
Før du ble oppslukt av misunnelse og hat så postet du dette:
Fra tiden når din lillebror bygget bil og motor: http://forum.vccn.no/showthread.php?...d-KRX400-Turbo
Ang. IRX450 så er mine kurver kun resultatet fra en B21 motor som fikk 3 stk. effektmålings pull i Dynapacken til RS Tuning Bergen for å dokumentere til forgasserkunden at disse forgasserene hans faktisk fungerte som påstått etter at de var ferdig ombygget og modifisert. Clutchen min slurte rett løs, så det måtte svepes langt raskere enn normalt for å begrense sluringen til ett nivå som gav ett dynoresultat til utskrift. Mange er klar over at dette vanligvis saboterer turboens spool up fordi motoren akselererer ifra turboen. Ikke alle åpenbart, men mange.![]()
Ang. Lowteck Glennins sitt IRX450 resultat så ble også denne svepet raskt fordi kompisen, "World Champion-ole", anbefalte dette p.g.a. "løvtynne" stempler. Det er også WC-ole som har mappet tenningskartet på landevei etter beste evne.
Turbonetics E50 er en bra turbo og etter at denne fikk selskap av en GOD del oppgraderinger inkl., fullmappet tenningskart og finjustert elektronisk ladetrykkstyring utført av Turbosnurr hos RS Tuning Bergen, så klarte han å få hentet frem det hele og fulle potensialet i det aktuelle oppsettet. Vi lar oss imponere over hvor høyt effektpotensialet i dette etterhvert "eldgamle" oppsettet faktisk er.
Hvis man sammenligner disse resultatene uten forbehold eller tanke om forutsetningene, da er man, vel..........you know.