Oppdatering: en litt eksperimentell tenningsjustering viste at tukkel med tenning hadde noe for seg. Uansett hvor jeg vridde på fordeleren gikk den ikke bra, bare "annerledes ruskete". Så jeg tuklet. Nærmere bestemt byttet jeg over tenningen fra A-motoren, og fant ut at coilen som hørte til det anlegget var død, etter såpass mye att og fram at det nesten er litt flaut. Så det ble da å sette sammen med 9 volt coil med vernemotstand og teste. Og selv med en coil som antakelig lader alt for sakte for det tenningsanlegget jeg nå satte i, så gikk motoren betraktelig bedre.
Digresjon: Tenningsmodulen til K-jet styrer som tidligere sagt start og stopp av bensinpumpereleet. Det bruker den tydeligvis fordelersignal til, for det fungerte ikke lengre med annen fordeler selv om alt annet var tilkoblet. Siden jeg allerede hadde laget til separat strømforsyning til den nye bensinpumpa, tok jeg bare vekk originalreleet og koblet meg inn på sikringen til setevarmerene, slik at pumpa går med tenningen på. Det er ikke noen ulempe at pumpa får gå litt så man oppnår stabilt systemtrykk før man starter uansett, så jeg er fornøyd.
Hark og spytt og mye røyk enda, men motoren tøffer og går uten å dø på tomgang i alle fall. Basert på lyd og feeling så har jeg nå en god miks av litt jalla gnist pga feil coil, litt høy andel overvintret bensin i tanken, og mye mulig feil AFR siden jeg har tuklet med systemtrykket.