Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 48

Tråd: Lucifer*: 1988 Volvo 240 GL.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lucifer* Vis post
    Jeg har et B21ET sprut som jeg har visse planer om å bruke. Hvis jeg ikke får meg tak i et V8-sprut rett nok Fortsatt sugetrim som er planen, man får se. Det viktigste akkurat nå er uansett å få bilen til å gå ordentlig og få kjøre den litt om sommeren
    Ikke glem at racing er racing og at CO på tomgang og forbruket på rolig kjøring ikke er av interesse. De slipper derfor unna med den uunngåelige unøyaktigheten man får på tomgang og rolig kjøring når man kjører med overdrevet store "deler".

    Nevner dette fordi ingen gidder at motoren fusker pga ustabil og tilhørende innslag av høy AFR. I praksis reduserer man AFR til motoren er fuskfri og sluttresultatet, når man kjører med for store EFI dyser, for store forgassere eller for stort K-jet sprut er nedsotede tennplugger og ett hinsides forbruk på rolig kjøring.

    Jeg ser ikke for meg at det er behov for ett større K-jet enn B21ET sprutet. En sugemotor går med vesentlig høyere AFR enn en B21ET så det er bensin til greit med effekt. En sugemotor med en vanlig "plenum-style" innsugsmanifold begrenser kamvalget kraftig og ergo også maks effekten.
    Sist endret av Batland; 05/04/21 kl 18:50

Lignende tråder

  1. Volvo 360 1988'
    By kjellt in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/18, 11:52
  2. Volvo 760 GLE 1988
    By Lasse B in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 16/08/14, 09:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •