Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 97 av 115 FørstFørst ... 47 87 95 96 97 98 99 107 ... SisteSiste
Viser resultater 2.401 til 2.425 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #2401
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Tok en liten omgang nå i kveld, og motor er vel omtrent klar for å monteres nå. Men det får bli neste gang.. Ny jobbuke står for tur Håper denne duger i sommer og med enkle grep går gjennom eu kontroll






    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 21/03/21 kl 23:51

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. Takk Holck, vangsfreaken, skjarlie, Riff, Bergstaden, Joachimbg takket for denne posten
  3. #2402
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Som tidligere nevnt så roter jeg med alt for mange biler på en gang.. Nå var det s70'en som fikk en liten makeover med coilovers og Titanfelger


    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Har du S70 og? Bruksbil? Det er greie bilar, og det ser ut som du har klarglaslykter til den på hylla?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  4. #2403
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Har du S70 og? Bruksbil? Det er greie bilar, og det ser ut som du har klarglaslykter til den på hylla?
    Vært "konebilen" i mange år den muligens den han har hatt lengst, etter 940'n? Om man regner med tiden han lånte den fra mor...

    Forbløffende at den har fått være i ro så lenge, faktisk

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  5. #2404
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Har du S70 og? Bruksbil? Det er greie bilar, og det ser ut som du har klarglaslykter til den på hylla?
    Ja overtok den etter mor og far Bilen jeg brukte som fersk 18åring. Nja bruksbil, men har ikke blitt brukt pp et par år. Den har tårnstag som jeg kjøpte av deg for 2 år siden Lyktene er dessverre til v40, så de er for små

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 22/03/21 kl 22:17

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #2405
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Vært "konebilen" i mange år den muligens den han har hatt lengst, etter 940'n? Om man regner med tiden han lånte den fra mor...

    Forbløffende at den har fått være i ro så lenge, faktisk

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk
    Jeg skylder på kona Ja sett bort fra bobla og ene 240en, så er den på en god 3.plass. Solid god bil som har gått litt under radaren for modifikasjoner, men np var det tiden for oppgradert understell. Dessverre bare en 2.5 144hk, men går helt ok

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  7. #2406
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Man slipper unna med forbløffende lite motor om man har godt nok understell til å aldri gå av gassen

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  8. #2407
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Man slipper unna med forbløffende lite motor om man har godt nok understell til å aldri gå av gassen

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk
    Driver å bygger nytt 2.5" eksosanlegg nå, og noen småfix for å finne noen hester her og der

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. #2408
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Motor og gir er inne, downpipe er laget og det meste ser ut til å passe bra. Må bare ordne trykkrør nå så

    Sist endret av HansOla; 04/04/21 kl 22:08

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. Takk vangsfreaken, skjarlie, Anders Dybvadsskog, Riff, JK95 takket for denne posten
  11. #2409
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Det var nå en hyggelig påskenyhet.

  12. Takk HansOla takket for denne posten
  13. #2410

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut Hvordan er E-innsuget i forhold til F-innsug sånn effektmessig med turbo? Vesentlig mye bedre fløde?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  14. Takk HansOla takket for denne posten
  15. #2411
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det var nå en hyggelig påskenyhet.
    Ja det går litt sakte, men man finner litt tid nå og da. Veldig mye å gjøre på jobb om dagen, og vi har startet et nytt datterselskap i tillegg Så som bedriftsmedeier blir det mange lange dager.. Nesten så jeg ikke kan si her inne hva datterselskapet vårt går ut på, men det er elbil-lading Ladestasjoner med betalingsløsning, noe som virkelig er mangelvare om dagen

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. Takk volvobrage takket for denne posten
  17. #2412
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Ser bra ut Hvordan er E-innsuget i forhold til F-innsug sånn effektmessig med turbo? Vesentlig mye bedre fløde?
    Det drar seg til Det er vesentlig mye bedre faktisk! F-innsuget struper sugemotoreffekt utrolig mye, og det har dårligere fordeling av luft og det har mye dårligere lufthastighet kontra e-innsuget. Jeg burde egentlig satt på 3" spjeld, men dette ble ikke prioritert nå. Det er i utgangspunktet en motor jeg satte sammen av deler jeg har liggende fra før, siden det skal inn en mye bedre b230 på sikt, med efr7064, bedre topp, bedre manifold og et langt custom innsug

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #2413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Hvordan er E-innsuget i forhold til F-innsug sånn effektmessig med turbo? Vesentlig mye bedre fløde?
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...t=f-manifolden

  19. Takk AleksanderK takket for denne posten
  20. #2414
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja det går litt sakte, men man finner litt tid nå og da. Veldig mye å gjøre på jobb om dagen, og vi har startet et nytt datterselskap i tillegg Så som bedriftsmedeier blir det mange lange dager.. Nesten så jeg ikke kan si her inne hva datterselskapet vårt går ut på, men det er elbil-lading Ladestasjoner med betalingsløsning, noe som virkelig er mangelvare om dagen
    Å leke med biler er best egnet for dem mellom 16 og 25 år som har tid til det. Jo eldre man blir, jo mindre tid får man til å drive med dette. Så utsetter man og håper at man skal få bedre tid en gang i fremtiden. Det skjer vanligvis ikke og snart er det ikke tillatt med noe annet enn el-biler.
    Du bør iallefall kunne se lyset i enden av tunnelen når du er kommet så langt.

    Veien til suksess er alltid å klare å utnytte idiotene så jeg har veldig stor tro på investeringen din her. Det er millioner av dem som du / dere kan bruke til å tjene penger på. Good for you! !
    Sist endret av Batland; 05/04/21 kl 10:16

  21. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  22. #2415
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja man merker at dagene blir kortere, og fritid blir det mindre av. Men, jeg skrur vanligvis 1 dag hver helg så får koblet av litt i verkstedet. Jobben går så det griner og store overskudd, så det blir jo penger til både hus og biler heldigvis

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  24. #2416
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Laga litt trykkrør i dag, ble ganske bra




    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 11/04/21 kl 17:21

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  25. Takk Batland, skjarlie, Riff takket for denne posten
  26. #2417
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Det ble det, men...
    Kjempe dumpen din totaltømmer HELE systemet ved hvert eneste gasslipp og belønner deg med overdrevet mye turbolag mellom raske gearshift.
    Utgangen til dumpventilen på en Sierra Cosworth har en innvendig diameter på ca. 10 mm som er nok til motorer med 330 hp.
    Tenk på at en utgang som har 14,1 mm innvendig diameter har dobbelt så stor kapasitet.

  27. #2418
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det får kompanseres med hard forspenn, så den ikke åpner mer enn høyst nødvendig ideelt sett burde jeg hatt resirk dump, men det har jeg ikke liggende.. Det er tross alt bare turboen jeg har kjøpt, alt annet er ting jeg har hatt liggende fra før. Ja sett fort fra div slanger og bensinopplegget da.

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #2419
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Jøssda, "måtte" bare nevne det fordi oppsettet er så godt som det er.

  29. Takk HansOla takket for denne posten
  30. #2420
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jøssda, "måtte" bare nevne det fordi oppsettet er så godt som det er.
    Så absolutt, ingenting i veien for litt tips og triks Et alternativ er å lage en restriktor i form av en skive med 15mm hull i som punktsveises i røret under dumpen. Hehe, det er godt å høre. Det er er egentlig bare et enkelt oppsett, men det enkle er ofte det beste blir det sagt

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 11/04/21 kl 22:39

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  31. #2421
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Så absolutt, ingenting i veien for litt tips og triks Et alternativ er å lage en restriktor i form av en skive med 15mm hull i som punktsveises i røret under dumpen. Hehe, det er godt å høre. Det er er egentlig bare et enkelt oppsett, men det enkle er ofte det beste blir det sagt.
    Jeg nevnte dette for å påpeke at behovet for disse kjempedumpene er fraværende på en normal turbomotor. Dumpventil i originalstørrelse (Som f.eks. Sierra Cosworth RS500 brukte i Gr.A med 58 mm turbo) som monteres på 1" rør er det rette kompromisset for de aller fleste.
    Kjempedumpene er for motorer med kompressorer fordi disse drives direkte av motorturtallet og fortsetter derfor å lever maksimal luftmengde selv etter at man har sluppet opp gasspedalen.

    Oppsettet er enkelt, men nesten feilfritt, så du skal nok få se, at det også er meget velfungerende. Det fortjener derfor å få den restriktoren du nevner ja.

    Her er senariet, du ligger side om side med en Audi eller Tesla, du ligger å jukker forsiktig på gasspedalen og lager dumpventil lyder, så plutselig legger du gassen helt ned og bilen bare bykser ifra dem på ren respons. Dét går ikke med kjempedump.
    Sist endret av Batland; 12/04/21 kl 07:29

  32. Takk HansOla takket for denne posten
  33. #2422
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg nevnte dette for å påpeke at behovet for disse kjempedumpene er fraværende på en normal turbomotor. Dumpventil i originalstørrelse (Som f.eks. Sierra Cosworth RS500 brukte i Gr.A med 58 mm turbo) som monteres på 1" rør er det rette kompromisset for de aller fleste.
    Kjempedumpene er for motorer med kompressorer fordi disse drives direkte av motorturtallet og fortsetter derfor å lever maksimal luftmengde selv etter at man har sluppet opp gasspedalen.

    Oppsettet er enkelt, men nesten feilfritt, så du skal nok få se, at det også er meget velfungerende. Det fortjener derfor å få den restriktoren du nevner ja.

    Her er senariet, du ligger side om side med en Audi eller Tesla, du ligger å jukker forsiktig på gasspedalen og lager dumpventil lyder, så plutselig legger du gassen helt ned og bilen bare bykser ifra dem på ren respons. Dét går ikke med kjempedump.
    Kjekt å vite Jeg kommer til å prøve uten restriktor først, for så å montere en for å se forskjellen Ja det er noen punkt som kunne blitt forbedret, som f.eks gik manifolden kunne blitt montert, 46mm innsugsventil, bedre ventiljobb og et litt større gasspjeld. Men som sagt, planen var ikke å bygge "den perfekte" lavbudsjett B230T akkuratt nå. Det blir en annen gang Jeg har gjort alt maskineringsarbeidet selv, så det er noe begrenset hvor bra det kan bli

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 12/04/21 kl 08:03

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  34. #2423
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Kjekt å vite Jeg kommer til å prøve uten restriktor først, for så å montere en for å se forskjellen Ja det er noen punkt som kunne blitt forbedret, som f.eks gik manifolden kunne blitt montert, 46mm innsugsventil, bedre ventiljobb og et litt større gasspjeld. Men som sagt, planen var ikke å bygge "den perfekte" lavbudsjett B230T akkuratt nå. Det blir en annen gang Jeg har gjort alt maskineringsarbeidet selv, så det er noe begrenset hvor bra det kan bli
    Det er en god plan. Flott om du gidder å informere oss om hvordan du opplever forskjellen med og uten restriktor.
    Jeg ser ikke at det er det som du har gjort som er "problemet" så jeg har som sagt troen på oppsettet og på suksess. Samtidig vil du helt sikker få oppleve en betydelig forbedring med det andre oppsett du nevner her.
    Sist endret av Batland; 12/04/21 kl 08:26

  35. #2424
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Så absolutt, oppdateringer kommer så snart bilen er oppe og går. Så sant den går lengre enn 1km denne gangen da

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  36. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  37. #2425

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg nevnte dette for å påpeke at behovet for disse kjempedumpene er fraværende på en normal turbomotor. Dumpventil i originalstørrelse (Som f.eks. Sierra Cosworth RS500 brukte i Gr.A med 58 mm turbo) som monteres på 1" rør er det rette kompromisset for de aller fleste.
    Kjempedumpene er for motorer med kompressorer fordi disse drives direkte av motorturtallet og fortsetter derfor å lever maksimal luftmengde selv etter at man har sluppet opp gasspedalen.

    Oppsettet er enkelt, men nesten feilfritt, så du skal nok få se, at det også er meget velfungerende. Det fortjener derfor å få den restriktoren du nevner ja.

    Her er senariet, du ligger side om side med en Audi eller Tesla, du ligger å jukker forsiktig på gasspedalen og lager dumpventil lyder, så plutselig legger du gassen helt ned og bilen bare bykser ifra dem på ren respons. Dét går ikke med kjempedump.
    Du er en utømmelig kilde av informasjon Batland :P Jeg er helt enig i påstanden din om at det ikke er ideelt å "tømme" hele systemet. Jeg har en Forge 19mm dumpventlig, og den burde jo klare jobben egentlig. Sliter likevel med kompressorsurge på høyt ladetrykk (1,6 bar), og føler ikke at den slipper ut så mye luft. På tomgang så ligger stempelet og "flyter", så tror ikke fjæren er for stram. Mener jeg kjører grønn fjør som er ment for 0,3-1 bar ladd. Har du noe vettug info ang. dette? Har også en kjempedump liggende, som sikkert er 40mm ID, men har aldri somlet meg til å bytte og det er gjerne ikke nødvendig heller.

    Trykkrør er hakket mindre enn Hans Ola sine, og jeg kjører en original Sierra Cosworth intercooler. Turbo er en Garret, og noe mer aner jeg ikke, for jeg har ikke funnet noe fornuftig om den, men husker at kartongen var merket med 57 trim og A/R.62 eller 63.
    HansOla Motorrommet ser veldig bra ut! Hva lakkerte du trykkrør med? Fikk en veldig fin finish egentlig
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

Side 97 av 115 FørstFørst ... 47 87 95 96 97 98 99 107 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •