Sitat Opprinnelig postet av Lucifer* Vis post
Første gang på 4 måneder jeg har hatt tid til å tenke på gullet.... En god dag med skruing, flunkende ny BOSCH 044 bensinpumpe, litt hodegraving fordi bildene man tok for fire måneder siden er så klart av ALT annet enn det man lurer på nå...

Jaggu startet treskeverket gikk som en trabant med 50% harsk tran i bensinen rett nok, jeg mistenker det er noe trykk her og der som er litt i ulage. Men den går!

Så, trykkmålinger. Igjen. Det skal jeg gjøre i morgen. Systemtrykk vet jeg skal være rundt 5,5 bar. Styretrykk skal variere mellom ca 1,5 og ca 3,5 om jeg har forstått rett, og skal være høyest når regulatoren er varm. Jeg har forstått det slik at den eneste måten å justere styretrykk på er å åpne regulatoren og kakke pinnen som holder bimetallet til den er på rett trykk. Noen som har noe å bidra med?
Punkt nr. 1 er alltid kompresjonstest.
Punkt nr. 2 er kontroll av tenningstidspunkt. Ca. 25 - 30 grader ved 2500 o/min.
Ta dysene ut av toppen, legg de i hver sin brusflaske eller lignende, løft opp den runde platen i luftmengdemåleren og sjekk at alle dysene leverer en fin og jevn dusj av bensin.
Dette er ett absolutt MUST! Er ikke dette ok så MÅ motoren få nye dyser.

Styretrykksregulatoren justerer trykket til det nivået som motoren trenger. Funker ikke dette er den defekt og kakking og korting av pinnen er ikke måten å reparere dette på.