Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Bygge forgasserturbo på B230FK Blokk?

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    For å oppgradere en B19A til en velfungerende B19AT, trenger du:

    Turbomanifold, "T3 size" Turbo og downpipe.
    Oljeretur i bunnpannen.
    EFI bensinpumpe og Malpassi BTR til forgasserturbo.
    AT-forgasser.
    DO88 Intercooler.
    Original fordeler med tilhörende coil og stor vakumklokke.
    Manuell boost controller.
    Kald termostat.
    Uoriginal "rett gjennom" eksospotte.

    Dette settes på og ladetrykket justeres til originalclutchen slurer.

    For å få litt fart i en B230 på sug.

    Helst flate stempler og hövlet blokk.
    Portet topp med oppgraderte ventilfjärer og trimkam.
    Innsug og forgassere + alle nödvendige bestykningsdeler og K&N luftfiltre.
    B19 - B21 svinghjul eller ett lettet B230 svinghjul og tilhörende clutch.
    Fordeler med modifisert tenningskurve.
    Grenrör og eksosanlegg.

    Denne motoren VIL bruke mer bensin enn en B19AT, den VIL ikke gi like höyt dreiemoment som en B19AT, så bilen vil gå dårligere.
    Det er vesentlig mer arbeid og det er langt fra sikkert at det er billigere, men det må man bare se på i ettertid.

    B230E fungerer fint, men man må begrense kamvalget som da begrenser effekten. 530 toppen passer på hvis den er maskinert for dysene og termotidsbryteren.

    K-Jet sprutet har innebygd bensintrykksregulator som gir ca. 5,5 BAR bensintrykk, men man kan montere en ekstern som öker dette til ca. 7 BAR.
    Seriös bensinpumpe er ett absolutt MUST, dvs. genuin BOSCH til K-JET eller motorsport. GENUIN BOSCH 040 og 044. IKKE Kinadritt!
    Sist endret av Batland; 05/09/20 kl 13:07

Lignende tråder

  1. K: B230fk blokk
    By Lundberg Performance in forum K: Universelle deler / Div. modeller
    Svar: 0
    Siste post: 05/10/16, 08:58
  2. Hva må til for å bygge d5 blokk til t5 motor?
    By olespole in forum Avansert trimming
    Svar: 23
    Siste post: 06/08/15, 05:35
  3. Borring osv av b230fk blokk
    By Jannern in forum Motor og gir
    Svar: 7
    Siste post: 04/02/13, 15:40
  4. er dette en b230fk blokk ?
    By cossykiller in forum Motor og gir
    Svar: 14
    Siste post: 27/03/10, 21:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •