Hei.
For å oppgradere en B19A til en velfungerende B19AT, trenger du:
Turbomanifold, "T3 size" Turbo og downpipe.
Oljeretur i bunnpannen.
EFI bensinpumpe og Malpassi BTR til forgasserturbo.
AT-forgasser.
DO88 Intercooler.
Original fordeler med tilhörende coil og stor vakumklokke.
Manuell boost controller.
Kald termostat.
Uoriginal "rett gjennom" eksospotte.
Dette settes på og ladetrykket justeres til originalclutchen slurer.
For å få litt fart i en B230 på sug.
Helst flate stempler og hövlet blokk.
Portet topp med oppgraderte ventilfjärer og trimkam.
Innsug og forgassere + alle nödvendige bestykningsdeler og K&N luftfiltre.
B19 - B21 svinghjul eller ett lettet B230 svinghjul og tilhörende clutch.
Fordeler med modifisert tenningskurve.
Grenrör og eksosanlegg.
Denne motoren VIL bruke mer bensin enn en B19AT, den VIL ikke gi like höyt dreiemoment som en B19AT, så bilen vil gå dårligere.
Det er vesentlig mer arbeid og det er langt fra sikkert at det er billigere, men det må man bare se på i ettertid.
B230E fungerer fint, men man må begrense kamvalget som da begrenser effekten. 530 toppen passer på hvis den er maskinert for dysene og termotidsbryteren.
K-Jet sprutet har innebygd bensintrykksregulator som gir ca. 5,5 BAR bensintrykk, men man kan montere en ekstern som öker dette til ca. 7 BAR.
Seriös bensinpumpe er ett absolutt MUST, dvs. genuin BOSCH til K-JET eller motorsport. GENUIN BOSCH 040 og 044. IKKE Kinadritt!