Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Jeg ser at du nevner VX3 og har nevnt KG2T. Dette er litt morsomt da disse to kammene er 100% omvendt. VX3 har greit med durasjon og löft på innsug (V-kam profil) og en mildere X-profil på eksos.
KG2T har bortimot milde og fine A-kam på innsug og trimkamprofilen KG002 på eksos.

Så vidt jeg vet var VX og evt VX3 kammen tatt frem i Volvos trimsett til B230F motoren og dette kittet, med topp, eksos osv osv, ökte effekten fra 116 - 136 hk. Den har aldri värt og vil aldri bli en performance kam for en turbomotor, men eiere med 13C turbo og "en heftig chip" på sin B230, virker jo fornöyd.
Hehe, ja det er nok litt morsomt. Men dei var dei kammane eg hadde liggande, åsså trudde eg den vx3 muligens var brukande i 405/531 på grunn av litt høyere løft inn og litt mindre knock vinkel som eg forbinder med meire turtall.
Men generelt har eg dårlig peiling på grader, overlapp osv. Så da blir det nok litt vilt! Kan du komme med ett kamforslag som kunne passet den nevnte kombinasjonen?