Jeg mener at EFR6258 og EFR6758 turboer er glimrende High-Flow turboer og RS Tuning Bergen har en kunde med en nyere bil med 2,0L 16V motor. Först gikk han for EFR6258 og var godt fornöyd. Så etter noen år oppgraderte han motoren og til EFR6758 og ble strålende fornöyd. Det er forståelig da disse turboene, og EFR7163, er designet for denne type High-Flow motorer, dvs. 16V med store kanaler og trimkammer.
EFR7064 og EFR7670 derimot, de er genuine High-boost turboer tatt frem for dem som vil LADE og de har kompressorhjul, kompressorhus, turbinhjul og turbinhus som er designet for dette bruket.
Jeg mener at dette passer best på mer asmatiske motorer som en 8V rödmotor hvor man må lade litt for at det skal bli fart i sakene.
Ang. störrelse så har faktisk EFR6758 vesentlig större kompressorinducer en det EFR7064 har.![]()
Ikke mange er klar over akkurat dette.
(Og dette er grunnen til at jeg spyr når en eller annen inkompetent selger-lök quoter EFR7064 til 550 hk i stedet for 450 hk.)