Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
Joda for å ha et litt lengre register på topp, men effekt og moment ved 3500-4000 skyldes turbo og muligens en eksosbrems. Det er alltid fordelaktig å ha så tidlig moment som overhode mulig på en 8v på budsjett, for det koster mer å hente ut mer i andre enden av turtallsregisteret

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Jada, ideelt sett kunne han hatt en sprekere turbo for å komme igang tidligere... Da hadde han heller ikke vært så avhengig av å jage turtall. Men skal man se på kostnad/innsats i forhold til forbedring burde absolutt første grep være kam og det som ser ut til å være en eksosbrems (vi mistenker kat) for å få med det han har hele veien til sperra. Det hjelper tross alt mye å få igjen nesten 2000rpm på toppen... Er man fortsatt ikke fornøyd med det kan man bytte turbo, ventiler blir sikkert ikke rørt før bilen parkeres til vinteren

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk