Når alle sikringer er hele, misstenker jeg
CAN
-bus feil, kortslutning mellom busslederne eller til jord/pluss.
På tide å måle spenningen på
CAN
-bus (mid-speed) pinne 3 og 11 på
OBD
-kontakten under dashbordet. (p. 6 og 14 for High-speed-bus til sammenligning)
Det kan også være fornuftig å ohme mellom lederne med avkoblet batteri, og til jord/spenningstilførsel. (p. 4 og 5 er jord, 16 er pluss)
"tenningslåsen" går på
LIN
-bus, og burde ikke lage nevneverdig trøbbel for sentrallås som kjører på
CAN
-bus.
Snarveien:
Bilen din har en tykk kabelstamme som går ned langs siden av batterikassen, (som du mest sannsynlig har vært i nærheten av ved batteribytte) og når den har ligget og gnisset mot batterikassen i noen år, slites isolasjonen bort på enkeltlederne, og så begynner kobberet i kablene å bli gnidd utover... (kobberfilm)
Dette fører til hva som helst av symptomer, pga overslag og kortslutninger, alt fra
CAN
-bus død til sporadiske anfall.
Tror jeg ville ha hektet av batteriet, åpnet opp kabelstrømpen i område der den kan komme i kontakt med batterikassen og sjekket tilstanden...
CAN
-bus info: https://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus