Svenskene liker å bruke disse turboene på rødmotorene, men ser man godt etter, så koster en Holset turbo som er modifisert til å gi ett godt resultat på en rødmotor i overkant av kr. 10 000,- Grunnen er alt arbeidet som må gjøres før turboen gir det resultatet man ønsker seg.
Byttet til ett langt mindre turbinhus er vanligvis nødvendig, men det er andre hensyn å ta også. Her ser vi tydelig hvorfor nye Garrett turboer har kompressorhjul med 9 og 10 blader i stedet for 8+8 = 16 som er det som eldgamle turboer hadde. En fin presentasjon av resultatene som omfattende testing av noen nye kompressorhjul på en tradisjonell turbo, som vi kan kalle BW7064 - 425, avslørte.
Søkeord: BSRT425When we dyno tested the 2 prototype billett wheels, we found the 12 blade increased HP by 10 and the 10 blade increased HP by 14.
But the road test was really the determining factor on why we settled on the 10 blade. The lower the blade count, the more bottom end you will get. The higher the blade count, the better for top end. We felt the responsiveness on the 10 blade for bottom end and mid-range was great. We didn’t know of too many streetcar customers that would be willing to sacrifice the bottom end and respons to get better top end (HP at high RPM). Going to a 8+8 blade would be really laggy on the bottom end.