Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 631

Tråd: vangsfreaken's 740/945/944-garasjetråd

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.651
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    jada, hadde ikke alt for store forventninger til Holset'n, men når man får en sånn turbo praktisk talt ubrukt til ett par lapper må man jo bare prøve skal prøve å blende wg bare for å se eventuelt potensiale, men er jo ikke usannsynlig at jeg ender opp med å ønske meg ny turbo. dog er jeg veldig spent på HansOla sitt oppsett med vesentlig mindre eksoshus, mulig det er et godt kompromiss å bare få tak i et mindre bakdelen er vel at man ikke finner noe bolt-on, å skal man få noe tilpasset blir det jo fort dyrt.
    Svenskene liker å bruke disse turboene på rødmotorene, men ser man godt etter, så koster en Holset turbo som er modifisert til å gi ett godt resultat på en rødmotor i overkant av kr. 10 000,- Grunnen er alt arbeidet som må gjøres før turboen gir det resultatet man ønsker seg.

    Byttet til ett langt mindre turbinhus er vanligvis nødvendig, men det er andre hensyn å ta også. Her ser vi tydelig hvorfor nye Garrett turboer har kompressorhjul med 9 og 10 blader i stedet for 8+8 = 16 som er det som eldgamle turboer hadde. En fin presentasjon av resultatene som omfattende testing av noen nye kompressorhjul på en tradisjonell turbo, som vi kan kalle BW7064 - 425, avslørte.

    When we dyno tested the 2 prototype billett wheels, we found the 12 blade increased HP by 10 and the 10 blade increased HP by 14.

    But the road test was really the determining factor on why we settled on the 10 blade. The lower the blade count, the more bottom end you will get. The higher the blade count, the better for top end. We felt the responsiveness on the 10 blade for bottom end and mid-range was great. We didn’t know of too many streetcar customers that would be willing to sacrifice the bottom end and respons to get better top end (HP at high RPM). Going to a 8+8 blade would be really laggy on the bottom end.
    Søkeord: BSRT425
    Sist endret av Batland; 20/03/20 kl 12:23

Lignende tråder

  1. Daruu's garasjetråd
    By Daruu in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 151
    Siste post: 07/09/21, 21:59
  2. Wahl - Garasjetråd
    By Wahl in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 13/12/17, 10:10
  3. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 06/05/13, 09:18
  4. JonasS` worklog\garasjetråd.
    By JonasS in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 08/05/12, 18:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •