Hah, ja uten å kunne kjøre mottrykk inn på wg så åpner den nok fint på baktrykk med bare 0.6bar fjær
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det kan faktisk hende du kan nappe av slangen og baktrykket vil regulere ladetrykket
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Jafaen du har elektronisk boostcontroll du
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Yessir! Holset'n lader alt den klarer nå, å det er tydeligvis ikke mye å skryte av
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Sånn er det jo. Her en post fra bremsepapir tråden.
Ca. 140 hp ved 4000 o/min som er under 50% av det jeg anser som målet for ett velfungerende gatebilsoppsett som gir en RASK og morsom bil som gir maksimalt med kjøre- og eierglede.Opprinnelig postet av ;1094687
Sist endret av Batland; 19/03/20 kl 23:23
jada, hadde ikke alt for store forventninger til Holset'n, men når man får en sånn turbo praktisk talt ubrukt til ett par lapper må man jo bare prøve skal prøve å blende wg bare for å se eventuelt potensiale, men er jo ikke usannsynlig at jeg ender opp med å ønske meg ny turbo. dog er jeg veldig spent på HansOla sitt oppsett med vesentlig mindre eksoshus, mulig det er et godt kompromiss å bare få tak i et mindre bakdelen er vel at man ikke finner noe bolt-on, å skal man få noe tilpasset blir det jo fort dyrt.
Man får jo ferdige t3 ar.82, men det er fortsatt for stort. Om du finner en kaputt turbo med eksoshus som kan tilpasses så er det ganske kurrant p dreie det altså. Trenger bare en dreibenk, et skyvelære og litt sunn fornuft
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Svenskene liker å bruke disse turboene på rødmotorene, men ser man godt etter, så koster en Holset turbo som er modifisert til å gi ett godt resultat på en rødmotor i overkant av kr. 10 000,- Grunnen er alt arbeidet som må gjøres før turboen gir det resultatet man ønsker seg.
Byttet til ett langt mindre turbinhus er vanligvis nødvendig, men det er andre hensyn å ta også. Her ser vi tydelig hvorfor nye Garrett turboer har kompressorhjul med 9 og 10 blader i stedet for 8+8 = 16 som er det som eldgamle turboer hadde. En fin presentasjon av resultatene som omfattende testing av noen nye kompressorhjul på en tradisjonell turbo, som vi kan kalle BW7064 - 425, avslørte.
Søkeord: BSRT425When we dyno tested the 2 prototype billett wheels, we found the 12 blade increased HP by 10 and the 10 blade increased HP by 14.
But the road test was really the determining factor on why we settled on the 10 blade. The lower the blade count, the more bottom end you will get. The higher the blade count, the better for top end. We felt the responsiveness on the 10 blade for bottom end and mid-range was great. We didn’t know of too many streetcar customers that would be willing to sacrifice the bottom end and respons to get better top end (HP at high RPM). Going to a 8+8 blade would be really laggy on the bottom end.
Sist endret av Batland; 20/03/20 kl 12:23
Jeg mangler den dreibenken da vet du, ikke uten grunn at du måtte dreie stemplene Selv om det finnes deler for å bygge om holset'er på alle mulige måter er det ikke aktuelt å begynne med en full ombygging på grunn av totalprisen, da tror jeg jeg er bedre tjent med å finne noe annet om HansOla beviser at eksoshus alene utgjør noe særlig derimot er den verdt å beholde... Vi får se, jeg er åpen for enten en billig ombygging av det jeg har eller en brukt turbo, dog er det jo ikke lett å snuble over en perfekt turbo til rødblokk
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Stakk hånda innunder turboen istad for å prøve å knyte igjen wg, å ble plutselig dritbløt av store mengder olje... Plukka av luftfilter å ser at den også er full av olje innvendig. Har vondt for å tro det bare er snakk om ånding siden det renner ut rundt senterdelen også, så det er mulig jeg trenger ny turbo den er tight og fin uten slark, men det er vel noe tetninger av noe slag som ikke gjør sitt lenger...
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Uff, kjedelig lesing. Du kan jo prøve den nå da med knytt wg, men du trenger vel minst å bytte tetninger da. Også evt modifikasjoner eller kjøp av ny turbo Sjeldent å finne noe brukanes på brukten også syns jeg..
Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Om jeg er nødt til å overhale den, fikse wg og eventuelt bytte eksoshus for å få noe moro ut av den går den i søpla, den er ikke verdt så mange kroner bruktmarkedet er heller kjipt ja, føler det enten er originalgreier eller monstere som passer bedre på 2JZ... Det kjipeste er egentlig det rundt. går noen kroner og timer på sånt som trykkrør, luftinntak og downpipe blant annet, som eventuelt må lages nytt om jeg bytter.
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Er oljereturen frisk, fin og stor nok?
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det er AN12 med godt fall, bare nye deler og pakninger finner jeg motivasjon kan jeg krype under å se om jeg ser hvor olje kommer fra, men jeg tviler på at returen er for liten sånn at den ikke får "tømt" seg...
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Aldri hatt problem med for mye olje på an4 nei, har hatt det på vertfall 3 forskjellige turboer og mindre retur enn an12
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 20/03/20 kl 18:03
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Batland !!! tøm innboksen din, jeg vil prate turbo...
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt