Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: glidelagret alternativ til gt3071

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HWM Vis post
    Setter stor pris på tipsene batland.

    Jeg tenkte opprinnelig å holde meg rundt 10 tusen. Hvis jeg må ut med noe særlig mye mere enn det, blir det heller å kjøpe en ny lagerdel til gt30n jeg har.
    Det finnes kanskje noen lure tiltak for å forlenge levetiden på kulelagrene litt?

    Jo mer jeg leser om den, jo mer interessert blir jeg i s252n du foreslo. Men hvordan vil spool-up på denne bli med et .64 hus sammenlignet med gt30? Den har jo et ganske mye større turbinhjul?
    Det er ett realistisk og fint budsjett så det skal la seg gjöre.
    (EDIT 20.03.2020. Det VAR ett realistisk og fint budsjett.)

    Jeg har alltid synes at folk flest tar noen vanvittige ökonomiske sjanser når de av uforståelige grunner for noen av oss, bare monterer en kulelagerturboer og vi har aldri forstått at de tör å gjöre dette uten å investere i ett eget dedikert oljefilter på oljeslangen til turboen. Jeg har alltid anbefalt dette på det aller sterkeste til de jeg kjenner og vet ikke om ett eneste turboras hos dem som har valgt å fölge dette tipset.
    Hvordan "seriöse" turboselgere kan selge kulelagerturboer til hvermansen uten å presisere dette så tydelig at man närmest er ubehagelig tydelig og klar, er nesten utrolig elendig kundebehandling.

    Helt umulig å få lagerproblemer hvis man gjör dette. RS tuning Bergen tok inn en god del turbooljefilterkit slik at de kundene som kjöpte kulelagerturbo av dem var garantert ett problemfritt eierskap av kulelagerturboen. Sånn gjöres det her lokalt.

    Jeg har bare sett gode resultater med GT3071R turboen som er en god turbo som jeg liker. En ny CHRA og ett godt oljefilterkit vil väre ett godt valg for deg.

    Ang. SX-E252 på B230 motor, se denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?...ge66/post#1641
    Sist endret av Batland; 20/03/20 kl 13:07

Lignende tråder

  1. motor alternativ i den nya V60
    By ragge1 in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 2
    Siste post: 03/03/18, 15:32
  2. Alternativ eksosmanifold FK
    By Bakakselras in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 11/02/17, 17:00
  3. Alternativ oljeretur?
    By Erlend Dystland in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 26/10/12, 13:00
  4. Alternativ motor til 2.5 20v, 850 94 mod
    By Rockeren in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 31
    Siste post: 18/07/12, 14:13
  5. Vippeluke alternativ til 240?
    By Olav'en in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 25/11/10, 21:43

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •