Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Porte 530 topp for båtmotorbruk

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Har alltid synes at det er synd at vi ikke har tilgang til testresultatene til Volvo m.fl. da disse holdes hemmelige. Forklaringen ligger helt sikkert der, tydelig og klar. Utslipp, forbruk og levetid på moderne miljø-motoroljer spiller en rolle vet du. K-kammen er visstnok den originalkammen som er mest brutal mot shimmene.
    (IKKE min påstand, jeg bare refererer dette.)

    WHAT! ???
    Da må du ha gjort noe feil. En tenningsforstreker reduserer strømmen som stiftene skal bryte med 100 vis av %, så en av de aller største fordelene med en slik tenningsforsterkerboks, er at vedlikeholdet med stiftene blir helt minimalt.

    Hvis du mener kullstiften i midten av fordelerlokket og ser i NOCHIP tråden har inne, så har han kjørt FAST6 boks med tilhørende 92 coil på Volvo originalt fordelerlokk og rotor uten noen problemer.
    Tenningskurven i en Marinefordeler er optimalisert til bruket og en programmerbar tenning tilfører lite og ingenting - wasted Money spør du meg. Hva er det man skulle endret på??? Båtmotorer går jo i praksis verken med manifoldvakum av betydning eller med trykk. Da har man kun sentrifugalkurven igjen og den er som sagt velutviklet av Volvo. Faktisk er den så god at jeg vet om folk som har turbolader bilene sine, har brukt denne tenningskurven som utgangspunkt.
    Sist endret av Batland; 10/02/20 kl 12:07

Lignende tråder

  1. 850 2,3 t5 topp vs volvo v70 04 mod 2,3 topp
    By 850_t5 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 25/11/12, 16:39
  2. porte eksos manifold på turbo motor, noe for seg?
    By Dimmern in forum Motor og gir
    Svar: 9
    Siste post: 05/09/12, 17:44
  3. Bytte fra 530 topp til 531 topp på b230ft
    By HansOla in forum Motor og gir
    Svar: 20
    Siste post: 26/06/12, 16:55
  4. porte eksos manifoilen
    By jba002 in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/11, 21:46
  5. Svar: 11
    Siste post: 17/07/11, 14:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •