Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1173

Tråd: forgasserturbo-tråden

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Batland: Ja enig med deg ang, T3, jeg har i vertfall slitt litt med at den spooler for kjapt til min forgasser, selv med 0.63 eksos hus og Trim 60 compressor.

    Har dysen i tilhørende dyse rør, og har noen hull i røret, så jeg kan løsne slang klemme og dra slangen litt bakover for og øke ladetrykket, lagde denne i fjor. Fattigmanns bosst controll, men fungerer.

    Jeg målte Turbinhjulet på GT3271, og det var 54,5 mm. lille diameter og 10 bladet, altså litt høgre trim en hva som er oppgitt på turbin hjulet. 64 mm OD.
    SÃ¥ ja de er jo i str, veldig lik, kunne kalt denne i EFR sammenheng GT 7164 Low Trim
    Den förste forgassernålen som jeg kjöpte til min förste turbobil hadde akkurat det samme problemet. Han som hadde slipt nålen hadde sine teorier. Det tok meg mye tid, krefter og testing för jeg kom frem til min egen nåleprofil som jeg synes fungerer bedre og uten problemer uansett hvordan man behandler gasspedalen.
    Det eneste begrensingen jeg har opplevd er at hvis man passerer ca. 1,6 BAR på 2500 o/min i motbakk på 4. gir så protesterer motoren, Lösningen er å utvikle ladetrykkstyringen slik at ladetrykket begrenses til ca. 1,4 BAR på 2500 o/min og så öker det derfra.

    Hehe, jeg har nöyaktig samme lösning selv. Fungerer som bare det.

    Det er jeg enig i, men når det gjelder turbobenevnelser så synes jeg at Precision er de som har klart dette best. Benevnelsen GT5155 avslörer turboens egenskapene mer tydelig enn de andre alternativene.

    Når det gjelder turbinhjulets trim, så er det mye man kan si om det. Garrett går for små hjul med stor trim, Holset nöyaktig motsatt.
    Spörsmålet blir hva man skal fokusere på, inducer eller exducer.
    Sist endret av Batland; 03/08/19 kl 14:47

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •