Såfremt bilen ikke var eid av en entusiast, så ville jeg ikke forventet å se serviceintervaller tettere enn hva Volvo mener er tilstrekkelig (30K/2år) , men de fleste har jo fått med seg at automatene bør flushes, det er ikke bare Taxiene som driver småkjøring...
Men det at selger velger å la slitte bremser og 4-hjulskontroll seile videre uten anførsel er trist, vitner om en lite tillitvekkende måte å drive bilsalg på.
(Nå kan jo bremsene ha blitt ordnet på uten kvittering, men det er lettere å sjekke enn hjulstillingen...)
Og skambud på innbyttebil er vel mere regelen enn unntaket, og det trekker ikke så mye i riktig retning med sedan, personifisert styling
og beskjeden motor.
Tror det er lettere "å få betalt" for at bilen har blitt svært godt tatt vare på, er i topp stand, alt er på stell og dokumentert, ved privat salg, spesielt når bilene begynner å bli noen år.
Men trenger man å bli kvitt sin gamle på samme dag som nykjøpet, ja da får man blø en skvett.
Får håpe du finner både riktig selger og bil etter hvert, lykke til med jakten