Vell, nå har jeg lys igjen.
Etter at xenon-lyset sluttet å virke trodde jeg at det var pæren som var gått, potensielt pga. fukt og vann i lykten, men etter å ha installert en ny pære uten hell startet feilsøkingen. Det tok ca. 3 minutter å søke opp her på forumet at "om du har hatt vann i lykten er ballasten garantert ødelagt". Jeg byttet om på ballastene høyre/venstre og fikk da lys i lykten. Jeg begynte å lete etter nye eller brukte reservedeler, men det er lite fristende å bruke penger på ny ballast når jeg uansett leter etter ny lykt. Jeg bestemte meg derfor for å åpne ballasten for å ta en kikk.

PS! Jeg har ikke peiling på hva jeg holder på med, og tar intet ansvar om du skulle prøve å gjøre dette selv.

Det var synlig korrosjon på utsiden av boksen.


Jeg fjernet gummilisten og dirket opp boksen.


Flere området med korrosjon på kretskortet.


Spesielt disse resistorene var hardt rammet


Jeg brukte en gammel tannkost til å koste det jeg kunne av korrosjon


Deretter sprayet jeg tannkosten med litt god gammeldags WD40, og børstet videre.


Sånn ble resultatet:


Deretter satt jeg lysene på plass igjen - funksjonstest!


Hvor lenge dette varer vet jeg ikke, men jeg har prøvd med på en midlertidig tetningsfiks av lyktene slik at ballasten ivertfall holdes tørr.
Forhåpentligvis finner jeg en ny lykt snart.