I går kjørte jeg i overkant 40 mil med den ifbm en jobbreise. Det er ikke samma spruten i den lenger. Den var merkbart sprekere før i toppregisteret. Alle som har kjørt den har kommentert hvor bra den gikk og den gikk bra. Før kunne jeg også dra den nesten til rødfeltet uten at den buttet, nå butter den litt før 3200 rpm og dreiemomentet fra bunn av og opp til ca 2500 rpm er og merkbart dårligere. Merket ikke det så godt rett etter at jeg byttet dysene men etter å ha kjørt den nå på langtur i trafikk og forbikjøringer i lange oppoverbakker merker jeg forskjellen. Selv om motoren nå går jamt og fint så savner jeg "trimdysene" med det draget jeg hadde (om man kan kalle momentet en 1,6 liter diesel gir drag). Jeg tenkte kanskje den hadde vært tunet opp før og har vært i kontakt med tidligere eiere og den har aldri vært trimmet i deres eie. Vurdere sterkt å "chippe" den. Noen som har anbefalinger? Hva med BSR? Er det andre leverandører som er noe billigere enn BSR? Skal ikke ha en slik trimboks, det må være av flashtypen, altså omprogrammering.