Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 23 av 23

Tråd: 97 Volvo V70 T5 2.0 L MÅL: 350hk

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard 97 Volvo V70 T5 2.0 L MÅL: 350hk

    Ja som topic sier! =)

    Er dette et realistisk mål uten ALT for store kostnader? Det må være holdbart også.. Motoren er ikke veldig lite kjørt.. den er godt 220.000 men merker ikke noe til det vertfall, ikke blårøyk ikke oljeforbruk, bare fin arbeidslyd. Bilen er ellers helt orginal, eneste er at det er ettermontert TurboXS dump og BSR filter..rekner med det må skiftes turbo? mapping/chip? en fin oppskrift hadde vert flott! =)

  2. #2
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Ifølge Autotech må du bytte: Mappning av styrbox, sportluftfilter, 3" Ferrita downpipe, race kat, 2,5” rostfritt Ferrita eksos fra kat. og bak, dyser, oppgradert turbo, Verdi råder, sport clutch, bensisnpumpe, Lmm, + noe ekstra små saker som trengs.

    http://www.websitefolder.net/atechmo...21&iPageID=240
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    fantastisk side! =) hmm... men voldsom pris på noe sånt tydeligvis.. kansje best å ta trinn for trinn.. vet du om noen som har handlet der tidligere? stemmer hk beskrivelsen med det du får fks

  4. #4
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Stemmer ganske bra tror jeg.

    De prisene er med montering, tilpassing og alt! Man leverer inn bilen og henter den senere, ferdig trimmet og klar Gjør du alt eller noe selv, blir det mye billigere

    Kjenner noen som har brukt de på div. motor jobber ja
    Sist endret av rustan; 07/07/10 kl 23:32
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  5. #5
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.466
    Antall takk

    Standard

    Du kan ta det steg for steg også. Har selv samme motoren, og driver å trimmer den steg for steg. Min har rullet 325000km, det er den minste bekymringen jeg har.

    Det jeg har gjort er:

    -16T turbo (Skal byttes mot en T3/T4 når alle delene er i hus)
    -3" JT
    -73mm innv LMM
    -K&N filter (skal byttes mot ett orginalt innsats K&N)
    -grønne R dyser (465ml)
    -Walbro pumpe (husker ikke hvilken type, men den er nesten identisk med den orginale V70 saken)
    -S60T5 grenrør.
    -KL racing 50mm alu IC

    Med dette oppsettet så håper jeg å komme over 300hk iallefall, uten å åpne motoren.
    Senere skal det inn H råder, og ett oppgraderingssprut fra Turbo-tuner uk

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Hmm.. Om eg hadde gått for et Steg 4, klarer girkasse å drivverk 300 hk ? Viktigeste er at dette blir holdbart.. skal ikke kjøre svin hehe men orker ikke å måtte skru hver dag for at bilen skal fungere etterpå.. =)

  7. #7
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    men ønsker du så mye effekt ut av så lite volum ?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #8
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.466
    Antall takk

    Standard

    Funker greit det. Er litt latere fra bunn bare.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Så mye effekt? 350hk er vel ikke mye på 2,0
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  10. #10
    Registrerte brukere pauls1 sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sande i Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    49
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    De opplysningene på siden til Autotech, gjelder det for 2,0 T5 eller 2,3 T5 ???
    Ville nesten tro det ikke blir det samme ?
    97 Volvo V70 2.0 T5
    90 Honda Goldwing GL1500SE

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Les topic så finner du ut av det
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  12. #12
    Registrerte brukere pauls1 sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sande i Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    49
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser at tråden gjelder 2,0 T5, men ser fortsatt ikke om opplysningene på Autotecs sider gjelder 2,0 eller 2,3 T5. Det står bare T5 97-98.
    97 Volvo V70 2.0 T5
    90 Honda Goldwing GL1500SE

  13. #13
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    2,0 og 2,3 brukes omhverandre på motorstyringene.
    Ingen forskjell der
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av pauls1 Vis post
    Jeg ser at tråden gjelder 2,0 T5, men ser fortsatt ikke om opplysningene på Autotecs sider gjelder 2,0 eller 2,3 T5. Det står bare T5 97-98.
    Beklager, leste litt feil
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  15. #15
    Registrerte brukere pauls1 sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sande i Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    49
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Vil det da si at steg 1(Omprogramering av styrbox) hos Autotec vil gi 285 hk/ 415 Nm uavhengig om det er en 2,0 eller 2,3 liters motor ?
    Jeg bare lurer siden jeg også har en 2,0 T5 jeg kunne tenke meg å skremme opp litt
    97 Volvo V70 2.0 T5
    90 Honda Goldwing GL1500SE

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Vil tippe rundt 265 på 2,0
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  17. #17
    Registrerte brukere pauls1 sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sande i Vestfold
    VCCN medlemsnummer
    49
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Beklager, leste litt feil
    He he.. Fort gjort
    97 Volvo V70 2.0 T5
    90 Honda Goldwing GL1500SE

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Kan jo være de klarer samme effekten, ved å øke ladetrykket mer.
    Det gir jo mer belastning på motoren, selvsagt.

  19. #19
    Registrerte brukere Kenneth R sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Askøy
    Innlegg
    190
    Antall takk

    Standard

    Hvis du sammenlikner på Bsr sine sider så er 2,0T oppgitt til 228-233hk på steg 1 mens en 2,3T(T5) er oppgitt til 294-299hk, allt etter hvilken årsmodell det er.

  20. #20
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.466
    Antall takk

    Standard

    2.0T har en mindre turbo (org 163-180hk). Mens 2.0 T5 har større, og den har 211-225hk org avhengig av årsmod.

  21. #21
    Registrerte brukere Kenneth R sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Askøy
    Innlegg
    190
    Antall takk

    Standard

    Samme motoren som står i 850 då? 211hk orginal og oppgitt til 240hk med steg1, uansett et stykke igjen til 350.

  22. #22
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Jeg vil tippe AutoTech sine opplysninger gjelder 2,3 T5 siden 2 literen er så og si fraværende i Sverige.

    Ta kontakt med AutoTech, så får du korrekte tall og info. De er store og seriøse på markedet så hadde ikke fryktet å bruke dem

  23. #23
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.466
    Antall takk

    Standard

    Får 300hk chip til 2.0T. Da med 19T turbo, 3" hele veien og luftfilter. Fortsatt org dyser. De har eller kan garantert hjelpe deg med en chip til det oppsettet du behøver. Evt en ny hjerne fra turbo-tuner.co.uk og mappe den her til lands, noe som kansje blir billigst.
    Tror egentlig ikke det skal så mye til for å få ut 350Hk.

    -Dyser
    -Bensinpumpe
    -Turbo
    -Eksos
    -Råder
    -IC (kansje?)
    Tilhørende programvare.
    Egentlig så kommer du ganske langt med å lure innsprutet med større LMM(beregnet etter dysestørrelsen) og dyser. En i sverige som gjorde dette og bremset over 400hk med orginal V70R programvare. Det er sikkert ikke optimalt, men viser bare at det går!

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •