Her kjem mye bilder av motoroverhalinga, har plukket den i molekyler og skifta ut lager, stempelringer, kamaksel, ventilpushere og videre sende eg toppen til Cylmo i trondheim for og blyfrikonvertere denne. Dei bytta seter på eksosventilene og monterte inn nye ventiler på både eksos og innsug. Fikk dei også til og plane toppen 1mm. Kamakselen eg kjøpte var en K-kam, noe som sammen med planinga på 1mm skal utgjere 10-12hk mere Har også fått slipt ned blokka og lakka den, slipte også ned div andre deler rundt om motoren og lakka dette, både fordeler, motorfester og starter osv. Kjøpte også nye deksel til front og bakende på motoren med simmeringer på eg slipper disse filtringene som tetter dårleg

Dro fram motoren og den så slik ut


fikk hatt på avfetting og tatt ei runde med høytrykkspyler.


Demontert topp og tatt ut alle pusherene.


Demontert bunnpanne og deksel foran og bak på motoren.


Litt slitasje på rådelager.


En god del slitasje på fremste knasten på kamakselen, var berre denne som så slik ut.


Ute med veiv og rammelager.


Fått slipt av blokka.


Den store kloke boken Reparasjonshåndbok for 140 serien ifra 1970 tallet


La inn nye lager og målte klaringa med slike tyggisstrimler


Byttet både oljeringer og stempelringer,


Hona oppigjen blokka.


Ny K-kam.


Nylakka blokk



Gearkassa har også blitt shina, men denne har eg ikkje gjort noko anna med enn og bytte utløserlager og masjett på clutcharma.


Har fått montert på toppen også men hadde ikkje bilde av det no på dataen.