Høres veldig ut som feil på pumpa. Det enkelste er investere i en annen/ny pumpe og få byttet denne. Hvis det fremdeles skulle være problemer, så har nok elektonikken (DEM) røket. Denne får du reparert i Sverige for under 3000kr med sending t/r internt i Sverige (hvis du har enkel tilgang til et postkontor som har restante-løsning).
Det aller beste er å få lest ut feilkoder og sjekket opp sanntidsverdier fraDEMpå om den forsøker å gi pumpa spenning under kjøring.
Trykksensor har jeg ikke hørt/lest om, så denne kan nok utelukkes.
Minner om atDEMIKKE er like kompatibel å kjøpe brukt som man andre enheter på bilen. Har forsøkt en annen med samme delenr, men kom fra en 2.5TAWDAUT og det resulterte ikke i noe som helst. Jeg vet om folk som har byttetDEMfra annen bil med suksess, men da med samme oppsett. Ellers er selve pumpen analog og vil fungere fra hvilken som helst bil den måtte komme fra, om du skulle velge brukt.
Link til verkstedet i Sverige jeg brukte:
http://innosund.com/repair/