Da er baklyset fra Vparts montert. Og fungerer
.
Først bare kobla jeg den til for å se. Og stemmer, alt fungerte, men de rød lysa var flytta om på, også takebaklyset, som jeg antok ville være likt. Den hadde bytta plass med bremselyset.
Greit nok det, men jeg har bare tenkt å bytte den ene, for nå ihvertfall. Så da blir det seende litt komisk ut. Vel, tåkebaklyset kommer sjelden på, men bremselyset vises oftere. Har sett andre 240 sedaner med baklysa litt i hytt og vær, usymmetrisk, og flira for meg sjøl, og tenkt at kanskje eieren ikke er særlig nøye og/eller er dårlig på elektro
. Forstår nå hva som kan være grunnen.
Hadde litt lyst å bare la det være slik, fordi jeg ikke likte tanken på å bytte ut en del, i en helt ny ubrukt lampe, med en gammal del (printplate). Når du har noe nytt, bør det fungere i seg sjøl, prinsipielt. I tillegg liker jeg humor, så også jeg kunne gitt bilister bak meg noe å trekke på smilebåndet av
.
Men symmetrisk er penest. Og det er snart tid for EU-kontroll. Så jeg flytta over printplata fra den gamle lampa. Håndterte den forsiktig med reingjøring i lunka vann, og isoteip på et utsatt sted, så regner med at den holder lenge
. Den fungerte jo fra før av også.