Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Ingenting å beklage. Flott at du tar tak idet og fjerner uklarhetene.
I mine öyne er Garret sin nye G-serie det mest oppskrytte vrövlet jeg så langt har sett i turbverden. Håper virkelig at jeg tar skammelig feil eller så kommer vi til å få se store mengder med SVÄRT skuffede kunder.

Jeg tör ikke anbefale noen å kjöpe en slik turbo med mindre effektambisjonene er LANGT lavere enn det Garrett oppgir turboen til å skulle klare. Når går jo som kjent utviklingen sin nådelöse gang så dette helt nye 54 mm turbinhjulet er selvsagt särdeles mye bedre enn ett eldgammelt 59 mm T3 hjul, så til en ca. 350 hk rödmotor vil det nok fungere tilfredsstillende dersom man velger stort nok turbinhus.
Det største "problemet" er vel fortsatt at folk stort sett bare ser på det topp tallet som blir oppgitt. Hvis man går inn på Garrett sin side står det klart og tydelig fra 300 til 550 motor hk. På en ekstremt bra 4 ventils motor på riktig drivstoff så er det nok mulig å nærme seg 550 hk i motor, det høyeste jeg har sett foreløpig var en mitsubishi evo, den bremsa 478 whp . Hva det faktisk er i motor da er det liten vits å diskutere, men antar at veldig mange ihvertfall, inkludert meg, vil si at det er over 500hk i motor da :-) .

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk