Kanon! Grattis!
Kanon! Grattis!
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
Gått på en liten smell gitt. Handla fjærbeinsstag og bilstein b6 rundt om pluss senk. Å ipd panhardstag bak
Blir vel kanskje bra nå
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da ere bare å begyne å skru
Må bytte beholder da menmen
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er staget montert sammens med brakket til bremsekraftforsterker. Hjalp utrolig mye med dette staget mye bedre veiholdning i svingene med en gang
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Ser bra ut. Betalte du mye for staget?
Skal du lakke det?
Fått enda et tilbake slag :( bilen har begynt å kasta ut olje i åndinga. Tatt komp test. Denne ligger på 8.5bar på 2 sylindre og 9.5bar og 10bar :/ så noe er galt. Tok sammtidig lekasje test av sylindrene. Denne var grei nesten ingen ting. Så må vel bare demontere motor igjen.... :(
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Skal vel ikke kaste ut olje av åndinga da? Vet den har gått med for mye. Plugga er det fin farge på. Så må bare demontere en dag å se hva som har gått galt
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Pån igjen
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Mini uppdate
Fant ut at værtfall 50%av stempelringene var montert feil. Og at åpninga på noen av dem sto rett ovenfor hverandre. Montert alt på riktig måte og klaring. Prøvd bilen etter sammen setting å den virker bedre. Ser ikke ut som at den spytter olje lengre
Fått mye penere gange også
Ble dårlig med bilder da jeg måtte bli ferdig i dag hehe...
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Hmm skjer nå a
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Klar for glassblåsing. Å fresejobb
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da har man startet smått på porting sammen med en som jobber med dette
Vi er langt i fra ferdig med detta hullet. En del finpuss som gjenstår. Blir en del mere power en med den gamle toppen. Satser på 200tallet nå
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Fått gjort litt mer med toppen i dag. Rakk bare innsugskanalene og litt i forbrennings rommene. Håper denne toppen leverer litt mer en den gamle sammens med en noe sprekere kam
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er nye deler ankommet ble ny kamaksel av typ ky147r. Blir også bronsjestyringer. 37mm ståltrykkere. Samme str på ventiler som jeg har. Blir moro og se åssen effekt jeg får nå
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Tøft
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Vært av gårde å dreid nye halsringer. Var 36mm nå er dem 41mm noe man ikke får kjøpt til 45mm webere/fajs.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Sitter å tenker på å bytte ut girkassa i bilen. Men da må jeg få bygd om det mekaniske speedometer til elektrisk. Er det noen som har gjort dette før uten om å bytte ut til nyere dashbord??
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Ja det var en kar her inne som monterte el-speedo i gammelt instrumenthus! Noe tilpassing blir det, men det såg overkommelig ut
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Brukte han bare speedometeret da? Prøve å få tak i et nyere å se om jeg får lag til noe da
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er ny bunndel på planen framover også. Med at den trykker så mye olje ut åndinga som dene gjør så bør jeg vell få borra og honet blokka skikkelig. Så da er planen smidde stempler og råder
Nye toppen er på vei i sammen igjen om noen straxer.
Håper på mere effekt, det bør vel bli det npr den kommer til å holde på kompresjonen å ikke dytte den i bunnpanna
Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Har du vurdert lengre slag på veiva når du skal bygge ny?