lurer på om det finns senkesett til four-c understell?
lurer på om det finns senkesett til four-c understell?
Vil tro det skal fungere med V70R-fjærer, de gir vel 2-3cm senking i forhold til standardAWD(AWDer et par cm høyre enn en V70FWD, og V70R er vel en knapp cm lavere ennFWD...)
Men jeg vil tro at de originale fjærene dine har satt seg såpass at den reelle senkingen blir noe mindre, om du ikke klarer å oppdrive noen pent brukte R-fjærer da.
Coilovers all the way tenker jeg. Dyrt, men holdbart og bedre, alle delene er lagd for hverandre, spesielt når det er 4C eller Nivomat. Men det er jo som sagt dyrt.
-X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
-X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
-X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3
Coilovers på bil med Four-C ===> Feilmelding hver gang du starter bilen...
Og holdbarheten på mange av coiloversettene er vel så som så i salte-norge?
4C demperne er geniale for hvermannsen, kan jo velge mellom rumperister og vannseng med bare et par trykk :-)
(4C ble utviklet sammen med Öhlins og Monroe så vidt jeg vet. Systemet er aktivt og henger sammen med bådeABS/EBC, antiskrens og motorstyring)
4C var kjekkere og nyttigere enn jeg trodde de var på V70, jeg kjøpte jo den nye bilen hovedsakelig for å fåAWD.
Istedenfor å senke bilen fysisk, er det ikke bedre å sette på styling som får den til å se lavere ut og med mindre avstand mellom dekk og skjermer?
Nå er jo jeg gammel og har ikke peiling på hvordan dagens rånebiler skal se ut.
X Volvo 240 B230F manuell 1989
X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
X Volvo V70 2.0T 2004
X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019
s-l300.jpg
JDM skjermbreddere er ikke noe alle synes er pent, men det blir ikke den klaringa uten senk uansett.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Kommer jo ann på hvor lavt du velger å montere bredderene det vel? Må jo ikke følge eksisterende hjulbue, sånn rent teknisk. =p
Men da har du jo det herlige problemet at originalt understell og mindre hjulbuer i praksis fort betyr riv og røsk i fartsdumper
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Joda, men det har man jo med senkesett og, sålenge man klistrer hjula oppi hjulbua på den måten der. Du gjør jo uansett bilen ubrukelig på norske veier.. Spør man meg da.. =p
Forskjellen ligger jo i vandringa på understellet. Om du har 10cm vandring oppover og 5cm klaring opp til bredderen, blir det kræsj - om du har 1cm klaring og pissestivt understell med 8mm vandring, får du ikke kræsj. Ubehagelig og grusomt, men ikke kræsj.
Var et ekstremt eksempel på at å redusere klaring uten understell som matcher fort bli dyrt.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Det er jo ingen som sier at du skal slamme bilen heller. Jeg skal ha coilovers, men jeg blir ikke å ha 1mm klaring, jeg vil ha stivheta OG lavere bil, uten å gjøre kompromisser med originale dempere og senkefjærer, eller omvendt.
Nå har jeg også Nivomat, så det er lastebil bak, skikkelig stuk.
Og selvsagt kjøreegenskaper. Hadde kjøreegenskapene på originale dempere og fjærer vært bra nok, så hadde ingen bytta heller Selvfølgelig er et jo alt etter hva man vil med bilen og, jeg vil ha mer hester, jeg vil ha en morsom bil, da gjelder svingene minst like mye som rettstrekkene, spesielt her i nord hvor rettstrekkene er kortere enn svingene!
-X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
-X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
-X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3