Renset selv LMM med middel beregnet på det på en Alfa GT (ikke turbo da...). Det holdt i 14 dager så kom feilen igjen. Kjøpte ny Bosch og nå er det bare velstand. På Alfaen måtte jeg kjøre en lengre tur med ny LMM før den justerte seg inn.
Tror faktisk ca 2 mil. Det samme måtte jeg gjøre da jeg rensa den.
Nevner det fordi det er fort gjort å tro at ting ikke blei bedre etter rens eller ny LMM hvis man ikke er tålmodig med test etterpå. Vet ikke om T4 trenger det samme. Slette feilkode gjør sikkert samme nytte som en lengre tur.
Jeg ville først prøvd å nappe ut kontakten på LMM og kjørt en tur med LMM frakoblet før du prøver rens. Da skal den gå på mekaniske innstillinger. Altså ikke optimalt, men den kan gå mye bedre uten LMM enn på en defekt LMM. Går den bedre med LMM frakoblet så er du ganske trygg på at det er LMM som kødder det til.
Om du har luftfilter med olje, så er det døden for LMM også. Kast i så fall dritten før du setter på ny LMM.
Om du ikke er opptatt av lyd (ulyd), så er som regel originalt luftfilter i original luftfilterboks det beste på alle måter.