Hei. Har eid en 2009 V70 2,4D automat siden september 2017. Den er gått ca 155000km, utført servicer pluss flushet kasse for en tid tilbake. Når til og med kona bemerker seg dette så kan det da ikke være normalt, det er som følger:
Syntes automatkassen er veldig "rotete", ved bykjøring så girer den opp og ned som om den ikke klarer å bestemme seg for hvordan gir den skal kjøre i, par mm på gassen fra eller til så girer den. Om jeg slipper gassen ett stykke før ett kryss så er det unormalt mye motorbrems føler jeg, å plutselig kan den gire ett gir ned å man merker ett bestemt brems i bilen, alt annet enn komfortabelt! Aldri vert borti mer ukomfortabel automatkasse før...Har hatt Tahoe, passat, Camry med automat tidligere å ingen var i nærheten av slik V70én oppfører seg. Hadde også en 2004 V70 D5 automat for en del år siden, kan ikke huske at den var slik... 04mod V70 D5 og min 09mod V70 2,4D er vell samme greia? 5 sylindret 163hk..?
Jeg merker ikke noe til denne gir problematikken på landevei eller om jeg trår litt hardt på gassen slik at girene kjøres noe ut før skifte,
det er mest når jeg slipper gassen at det er alt for mye brems og ved nedgiring så rykker det til å det blir kraftigere motorbrems....
Noen som har erfaring med disse modellene å kan si om det er normalt eller om jeg har tegn på feil?
Har heldigvis motor og gir forsikring frem til 200000km
Mvh Jan J