Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1744

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    I teorien skal jo tenningen øke med turtall for motoren går raskere og forbrennningen trenger samme tiden. Men på B230 så merker jeg ikke så stor forskjell på dette. bmw m50 derimot!
    den veldig enkle metoden og sjekke dette på er jo å gi 2-3 grader mer over hele fjæla, men i dette tilfellet økte ikke effekten mer enn at jeg lot være
    Jeg prøver alltid å finne MBT altså minimum best timing. Ser jeg ikke stor effektøkning på 2 grader tenning så lar jeg den være der.
    Nå var jo denne motoren kompsenket, hadde den ikke vært det så hadde det banket fint allerede der, altså før MBT
    Du som har mappet her vet jo hvordan akkurat denne motoren responderer på endringer, men nå når jeg har studert tenningskartet litt mer nøye, så forstår jeg lite og ingenting.
    8 grader tenningsretard på høye turtall mellom sugemotorkurven og 0,5 BAR ladetrykk på en lavkompmotor med grenrør og Holset turbo med divided turbin virker veldig mye. Hvorfor så mye retard?. Er den så uvanlig sensitiv som dette? Da må man finne grunnen til dette. Heftig mye med 6 grader tenningsretard opp til 0,25 BAR også. Helt ok til banebruk, men det øker nok forbruket på gate.
    Kun 2 grader maksimal vakumadvance virker lite på gate hvor forbruk er av betydning, så forutsatt at det hele er reelt, så forstår jeg ikke hvorfor denne motoren har disse spesielle preferancene.
    Sist endret av Batland; 20/02/18 kl 08:34

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •