Tilleggsinfo til flere poster:
Vifteproblem, er som regel dårlige loddinger i varmerens elektronikkmodul, lokket kan freses/bores opp for så å reparere loddingene.
Glykol, fargen kan ikke brukes som indikator, ulike produsenter har ulike farger på samme type glykol. Hvis du ikke vet hvilken glykol bilen har, bruk universal-glykol, ofte blank, den kan iallfall benyttes på disse bilene som er født med Ford-spesifisert glykol. (det finnes unntak for "universaliteten")
Lufting, er neppe nødvendig, sett klemtang på slangene, så mister du kun den skvetten som er i selve brenneren. Ved montering, koble på en slange først for å la det renne inn litt kjølevæske før den andre slangen settes på. Har du
VIDA
, så kan vannpumpen kjøres manuelt for å fylle brenneren om ønskelig. (den gjør det selv ved start av varmeren eller motoren)
Programmering, er ikke nødvendig så lenge det handler om en brukt varmer fra tilsvarende bil, fabrikkny varmer/el-modul trenger lasting av SW.
Dra fram motor, er enklere med en jekk og trekloss under kanten på bunnpanna.
Trykkføleren som står i veien kan skrues løs uten fare for lekkasjer, det står en Schrader-ventil i uttaket som holder tett. (teip over hullet så det ikke kommer rusk i systemet)